Işık Üniversitesi Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Programı, 2013 yılında öğrenci almıştır. İlk mezunlarını 2015 yılında vermiştir.
Programı başarı ile tamamlayan öğrencilere "Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Önlisans Diploması" verilmektedir.
Işık Üniversitesi Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik programında öğrenim görmek isteyen adaylar, ÖSYM tarafından yapılan YKS sınavına girip yeterli puan almalı ve tercihte bulunmalıdır. Yerleştirme işlemleri ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılmaktadır. Yurtdışında lise öğretimini tamamlamış adaylar da Üniversite tarafından belirlenen koşulları sağladıkları takdirde programa kabul edilebilirler (bkz. Yurt Dışından Öğrenci Kabul Yönergesi).
Bir önlisans programını tamamlayan öğrenciler DGS sınavı ile merkezi yerleştirme kapsamında programa yerleştirilirler. Kurum içi veya kurum dışı lisans programlarından ise yatay geçiş yolu Hemşirelik , Hemşirelik ve Sağlık Hizmetleri programlarına kayıt yaptırabilirler.
Kayıtlı olduğu programın tüm derslerini başarı ile tamamlayan ve genel not ortalaması en az 2.00 olan öğrenciler diploma almaya hak kazanır (bkz. Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği).
Tıp ve sağlık teknolojisinin çeşitli dallarında bilimsel araştırmalardan elde edilen bulguların derlenmesi, düzenlenmesi ve araştırmacıların hizmetine sunulması konularında ihtiyaç duyulan sağlık elemanını yetiştirmektir. Öğrenciler, Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Programı ile ilgili bilgilerin yanı sıra sağlık yöneticiliğine özgü temel bilgileri de aldığından, zaman içinde başarıları ölçüsünde ve kendilerini geliştirmelerine bağlı olarak daha üst kademelere de yükselebileceklerdir.
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Önlisans Programı mezunu olup, sağlık sektörünün her alanında çalışabilme olanağına sahiptirler. Önemi ve etkinliği giderek artan bir meslek olması nedeni ile iş bulma olanağı oldukça geniştir. Özel ve kamu sağlık kuruluşlarının çeşitli birimlerinin yanı sıra; yataksız tedavi kuruluşları, özel sağlık poliklinikleri, il sağlık müdürlükleri, tıbbi araştırma e- yayın şirketleri, tıbbi malzeme firmaları, dispanserler, görüntüleme merkezleri ve doktor muayenehaneleri de istihdam alanları içerisindedir.
Programı başarı ile tamamlayanlar DGS ile lisans tamamlamaya hak kazanırlar.
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik programı Işık Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği' nde belirtilen ölçme ve değerlendirme hükümlerini uygular.
Örgün eğitim, Türkçe
Öğr. Gör. Dilara Bakın (Bölüm Başkanı) 444 07 99 / 6267, dilara.bakin@isikun.edu.tr
Işın Yiğit (Yüksekokullar Sekreteri) 444 07 99 - 6242, isin.yigit@isikun.edu.tr
1. Dönem | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Önkoşul | Kod | Adı | Kredi | T | U | L | AKTS |
TUR101 | Türkçe I | 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | |
INM101 | Başlangıç Seviyesi İngilizce I | 3 | 3 | 0 | 0 | 5 | |
TDS101 | Sekreterlik Hizmetleri | 3 | 3 | 0 | 0 | 5 | |
SMY115 | Sağlık Hizmetlerinde İletişim | 3 | 3 | 0 | 0 | 5 | |
YON101 | İşletmeye Giriş | 3 | 3 | 0 | 0 | 5 | |
SMY108 | İlk Yardım | 3 | 3 | 0 | 0 | 5 | |
SMY111 | Sağlık Yönetimine Giriş | 3 | 3 | 0 | 0 | 5 | |
Dönem Kredi Toplamı | 20 | 20 | 0 | 0 | 32 | ||
2. Dönem | |||||||
Önkoşul | Kod | Adı | Kredi | T | U | L | AKTS |
TUR102 | Türkçe II | 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | |
INM102 | Başlangıç Seviyesi İngilizce II | 3 | 3 | 0 | 0 | 5 | |
TDS108 | Dosyalama-Arşivleme | 3 | 3 | 0 | 0 | 5 | |
SMY102 | Anatomi ve Fizyoloji | 3 | 3 | 0 | 0 | 5 | |
SMY105 | Tıbbi Terminoloji | 3 | 3 | 0 | 0 | 5 | |
ISG101 | İş Sağlığı ve Güvenliğine Giriş | 3 | 3 | 0 | 0 | 5 | |
BIL141 | Bilgisayara Giriş | 3 | 3 | 0 | 0 | 5 | |
TDS190 | Sektör Stajı | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | |
Dönem Kredi Toplamı | 20 | 20 | 0 | 0 | 37 | ||
3. Dönem | |||||||
Önkoşul | Kod | Adı | Kredi | T | U | L | AKTS |
HIST101 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I | 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | |
TDS203 | Tıbbi Dökümantasyon I | 3 | 3 | 0 | 0 | 5 | |
TDS207 | Hastalıkların Uluslarası Sınıflandırılması | 3 | 3 | 0 | 0 | 5 | |
SMY206 | Tıbbi Deontoloji | 3 | 3 | 0 | 0 | 5 | |
SMY241 | Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon | 3 | 3 | 0 | 0 | 5 | |
TDS_D2-I | Bölüm Seçmeli | 3 | 3 | 0 | 0 | 5 | |
TDS_F-I | Serbest Seçmeli | 3 | 3 | 0 | 0 | 5 | |
Dönem Kredi Toplamı | 20 | 20 | 0 | 0 | 32 | ||
4. Dönem | |||||||
Önkoşul | Kod | Adı | Kredi | T | U | L | AKTS |
HIST102 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi II | 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | |
TDS202 | Hastane Bilgi İşlem Sistemleri | 3 | 3 | 0 | 0 | 5 | |
TDS204 | Tıbbi Dökümantasyon II | 3 | 3 | 0 | 0 | 5 | |
TDS206 | Medikal Muhasebe | 3 | 3 | 0 | 0 | 5 | |
SMY221 | Hastalıklar Bilgisi | 3 | 3 | 0 | 0 | 5 | |
TDS_D2-II | Bölüm Seçmeli | 3 | 3 | 0 | 0 | 5 | |
TDS_F-II | Serbest Seçmeli | 3 | 3 | 0 | 0 | 5 | |
Dönem Kredi Toplamı | 20 | 20Türkçe I | 0 | 0 | 32 |
Mesleki Seçmeli Dersler | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kod | Adı | Kredi | T | U | AKTS |
TDS271 | Tıp Kütüphaneciliği | 3 | 3 | 0 | 5 |
SMY208 | Halk Sağlığı | 3 | 3 | 0 | 5 |
TDS273 | On Parmak Klavye Kullanımı | 3 | 3 | 0 | 5 |
SMY261 | Sağlık Hukuku ve Mevzuatı | 3 | 3 | 0 | 5 |
SMY210 | Epidemiyolojiye Giriş | 3 | 3 | 0 | 5 |
SMY288 | Çalışma Psikolojisi | 3 | 3 | 0 | 5 |
YON251 | Sunum Teknikleri | 3 | 3 | 0 | 5 |
YON240 | İnsan Kaynakları | 3 | 3 | 0 | 5 |
MYO240 | Girişimcilik | 3 | 3 | 0 | 5 |
YON262 | Halkla İlişkiler | 3 | 3 | 0 | 5 |
YON254 | Yönetim Becerileri | 3 | 3 | 0 | 5 |
YON252 | Güzel Konuşma ve İletişim | 3 | 3 | 0 | 5 |
GTA231 | Hareketli Grafik Tasarım | 3 | 3 | 0 | 5 |
MYO109 | Temel Fotografi | 3 | 3 | 0 | 5 |
YON225 | Marka Yönetimi | 3 | 3 | 0 | 5 |
RTT215 | Diksiyon ve Etkili Konuşma | 3 | 3 | 0 | 5 |
RTT216 | Dünya Sineması | 3 | 3 | 0 | 5 |
RTT208 | Toplum ve Kültür | 3 | 3 | 0 | 5 |
YON253 | Moda ve Estetik | 3 | 3 | 0 | 5 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilgi | Kuramsal Olgusal |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||||||||||
Beceri | Bilişsel Uygulamalı |
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | ||||||||||||||
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | ||||||||||||||||
Yetkinlik | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||||||||||
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | ||||||||||||||||
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | ||||||||||||||||
Yetkinlik | Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | ||||||||||||||
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | ||||||||||||||||
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||||||||||||
Yetkinlik | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | ||||||||||||||
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | ||||||||||||||||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | ||||||||||||||||
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||||||||||||
Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | ||||||||||||||
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
Ders Kodu | Dersler | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
TUR101 | Türkçe 1 | X | X | X | X | X | |||||||||
ING101 | Genel İngilizce 1 | X | X | ||||||||||||
TDS101 | Sekreterlik Hizmetleri | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||
YON151 | İletişim Becerileri | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||
SMY105 | Tıbbi Terminoloji | X | X | X | X | X | |||||||||
YON101 | İşletmeye Giriş | X | X | X | X | ||||||||||
SMY101 | Temel İSG | X | X | X | |||||||||||
TUR102 | Türkçe 2 | X | X | ||||||||||||
ING102 | Genel İngilizce 2 | X | |||||||||||||
SMY111 | Sağlık Yönetimine Giriş | X | X | X | X | X | X | X | |||||||
TDS108 | Dosyalama-Arşivleme | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||
SMY106 | Anatomi ve Fizyolojiye Giriş | X | X | ||||||||||||
SMY202 | İlkyardım | X | X | ||||||||||||
BIL141 | Bilgisayara Giriş | X | X | X | X | ||||||||||
TDS190 | Sektör Stajı | X | X | X | X | X | X | ||||||||
HIST201 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi 1 | X | |||||||||||||
SMY206 | Tıbbi Deontoloji | X | X | X | X | X | |||||||||
TDS203 | Tıbbi Dökümantasyon 1 | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||
YON240 | İnsan Kaynakları | X | |||||||||||||
TDS207 | Hastalıkların Uluslarası Sınıflandırılması | X | X | ||||||||||||
TDS_D2-I | Bölüm Seçmeli | ||||||||||||||
TDS_F-I | Serbest Seçmeli | ||||||||||||||
HIST202 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi 2 | X | |||||||||||||
TDS202 | Hastane Bilgi İşlem Sistemleri | X | X | X | X | X | |||||||||
SMY221 | Hastalıklar Bilgisi | X | X | X | X | ||||||||||
TDS204 | Tıbbi Dökümantasyon 2 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||
TDS206 | Medikal Muhasebe | X | X | ||||||||||||
SMY115 | Sağlık Hizmetlerinde İletişim | X | X | X | X | X | X | X | X |