Üniversite Yaşamına Uyum

Üniversite Yaşamına Uyum

Kendine Zaman Tanı

Üniversiteye başlamak yeni insanlarla paylaşacağınız yeni bir yaşam biçimine adım atmaktır. Hayattaki her geçiş dönemi gibi üniversiteye başlamak da insan da heyecan ve kaygı uyandırır.

Tanıdık yerlerdeki destek kaynaklarınızdan uzaklaşmak kaygınızıarttırabilir. Üniversiteye başlarken iki önemli hususu bilmek de fayda var; İlk olarak eski insanlar, ortamlar ve durumlardan ayrılmak ikincisi ise yeni insanlar, ortamlar ve durumlara alışmak.

Yeni insanlar, yeni okul düzeni ve yeni derslerle tanışmak zor gelebileceği gibi bu durum çok da doğaldır. Özellikle ilk aylarda yoğun duygular (stres, kaygı, endişe, korku...) yaşanabilir, bu geçici bir dönemdir. Ancak bu dönemin geçici olmasını sağlayabilmek için duygu, düşünce ve davranışlarınızı üniversite yaşamına uyum sağlamak için uygun şekilde kullanabildiğinizde gerçekleşecektir.

Unutmamanız gereken iki husus var :

  • Bu duyguları tek hisseden siz değilsiniz, sizin gibi üniversite yaşamına yeni katılan kişler var.
  • Kaygılı hissetmek başlarda çok doğal bir süreçtir, yetersiz olduğunuz anlamına gelmez.
  • Üniversite Yaşamına Daha Kolay Uyum Sağlamak İçin Öneriler
  • Kendinize zaman tanıyın : Size başlarda kaygılı gözüken durumlar bir süre sonra gündelik hayatınızın sıradan bir parçası olacak.
  • Duygularınızı fark edin ve kabullenin : Alıştığınız ortam ve düzenden ayrılıp yeni bir ortama gelmek başlarda kaygı verici olabilir. Duygularınızla başetmenin ve üniversite yaşamına uyum sağlamanın en önemli adımı sıkıntılarınızın kaynağının farkında olmaktır.
  • Ani kararlar vermeyin : Okulu bırakmak, eve geri dönmek gibi kararlarınızı hemen vermemeye çalışın. Kararlarınızı düşünerek ve mümkünse uzman birilerine danışarak almak,s üreci daha rahat atlatmanızı sağlayacaktır.
  • Sosyal faaliyetlere katılın : Öğrenci kulüpleri ile tanışmak, ilginizi çekecek kulüp aktivitelerine katılmak öğrenci hayatının vazgeçilmez bir parçasıdır. Üniversite yaşamında deneyimli öğrenciler ile tanışmak ve bilgi alışverişinde bulunmak üniversite hayatınıza ve kişilerarası iletişim becerilerinize olumlu etkiler katacaktır.
  • Bedensel sağlığınıza özen gösterin :Düzenli beslenmeye ve uyku düzeninize özen gösterin.Zorlandığınız noktada uzmandan destek almayı ihmal etmemelisiniz. Unutmamalısınız ki beden sağlığı ruh sağlını etkiler.
  • Üniversitedeki hedeflerinizi düşünün :Ulaşılabilir hedefler koymak, kendi ilgi alanlarınızın ve becerilerinizin peşinden koşmak sizi daha ileriye taşıyacaktır.

Hayatınızı olumsuz etkileyecek alışkanlıklardan uzak durun : İçinde bulunduğunuz durum/durumlar ile baş etmek için; sigara, alkol, madde kullanımının mevcut durumlar ile baş etme noktasında olumlu etkilerinin olmayacağını kendinize hatırlatın. Ek olarak; durum/durumlar ile baş etmek için başvurulan diğer yollardan biri ise internet/oyun bağımlılığıdır. Bu noktada gündelik yaşamdaki görev ve sorumluluklarınızı aksattıp aksatmadığınıza dikkat etmelisiniz.

Akademik/mesleki başarılarınızın peşinden gidin : Derslerinize özenle katılmak ve sorumluluklarınızın farkında olmak üniversite yaşamındaki akademik görev ve sorumluluklarınızı yerine getirmede hayatınızı kolaylaştıracaktır. Mesleki hedefler belirlemek ise sizi başarıya götürecek en kıymetli adımlardan biri olacaktır.

Önemli diğer hususlar:

  • Kendinize zaman tanıyın
  • Ders ve eğlence arasındaki dengeyi koruyun.
  • Devamsızlık yapmamaya özen gösterin.
  • Üniversite mail adresinizi alın ve sık sık kontrol edin.Okulunuzun sitesini de düzenli olarak takip edebilirsiniz.
  • Günlük rutinlerinizi belirleyin, sizi motive edecek hobiler edinin.
  • Derslerinizle ilgili aklınıza takılan soruları hocalarınıza mutlaka sorun.
  • Bu konularda ya da başka konularda zorlandığınızı hissediyor ve destek almak istiyorsanız Psikolojik Danışmanlık Merkezi'ne uğrayabilirsiniz.

Psikolojik Danışmanlık Merkezi'nde yapılan tüm çalışmalar, gizlilik ilkesi ve etik değerler göz önünde tutularak yapılmaktadır. Psikolojik sorunlarla doğru baş etme, gerçekçi hedefler koyma ve bu hedeflere ulaşma konularında size destek olur. Bireysel görüşmelerde güvenli bir ortamda kişisel sorunlarınızı konuşabilir, danışanınızla birlikte belirlediğiniz hedeflere ulaşmak üzere bir çalışna yürütebilir; grup çalışmalarında iç dünyanız ve kişilerle kurduğunuz ilişkileri ve yaşama biçiminizi anlamlandırabilir ve geliştirebilirsiniz.

Ne Zaman Başvurabilirim ?

  • Kendini ve çevresini daha iyi tanıma,
  • Yalnızlık ve utangaçlık hisleri ile başa çıkma,
  • Kişiler arası etkili iletişim kurma,
  • Kendine güveni ve girişkenliği arttırma,
  • Stres ve kaygı ile baş etme,
  • Mesleki alanlarda kendisine bir yol çizme,
  • Motivasyon eksikliği ve her türlü karar verme güçlükleri,
  • Kayıp ve yas durumları,
  • Uyku bozuklukları,
  • Depresyon,kendine ya da bir başkasına zarar verme ile ilgili düşünceler,
  • Yemek yeme,alkol ya da madde kullanımı ile ilgili problemler,
  • Uyum sorunu yaşama,
  • Kısacası öğretimi engelleyen tüm güncel sorunlar için destek almak isteyen öğrenciler,Psikolojik Danışmanlık Merkezi'ne başvurabilirler.

İlgili Dosyalar