Akıllı Telefon Kullanıcılarının Mobil Servis Kullanım Davranış Modeli
Close

Akıllı Telefon Kullanıcılarının Mobil Servis Kullanım Davranış Modeli

Back

Akıllı Telefonlar, mobil internet hizmetlerinin gelişmesiyle büyük bir kullanım alışkanlığının oluşmasına neden olmuştur. Mobil bankacılık, sosyal medya (Youtube, Facebook, Whatsapp, Twitter, Linkedin vb.), konum tabanlı hizmetler gibi pek çok katma değerli servis, mobil kullanıcılar tarafından yaygın olarak kullanılmaktadır.

Ad: BÜŞRA
Soyad: ÖZDENİZCİ
Fakülte/Bölüm: Fen-Edebiyat Fak. / Enformasyon Teknolojileri Bölümü
Proje İsmi: Akıllı Telefon Kullanıcılarının Mobil Servis Kullanım Davranış Modeli
Proje Başlangıç Tarihi: 01.07.2016
Süresi: 24 ay
Fon Veren Kurum: Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı
Fon Programı: SAN-TEZ
Varsa Firma Ortağı: Turkcell Teknoloji

Akıllı Telefonlar, mobil internet hizmetlerinin gelişmesiyle büyük bir kullanım alışkanlığının oluşmasına neden olmuştur. Mobil bankacılık, sosyal medya (Youtube, Facebook, Whatsapp, Twitter, Linkedin vb.), konum tabanlı hizmetler gibi pek çok katma değerli servis, mobil kullanıcılar tarafından yaygın olarak kullanılmaktadır. Bir akıllı telefon kullanıcısının MNO üzerinden almakta olduğu İnternet hizmeti esnasında, bağlantının güvenli (HTTPS protokolü kapsamında şifrelenmiş) olup olmamasına bağlı olarak farklı veri iletişim bilgisi oluşmaktadır. Şifrelenmemiş bir bağlantıya ilişkin log kaydı tamamen MNO tarafından görülebilmektedir. HTTPS protokolü kullanılarak şifrelenmiş bir bağlantıya ilişkin log bilgisinin bir kısmı görülememektedir. Bu durumda bağlantı esnasında kullanıcının hangi servisi kullandığı keşfedilememektedir.

Projemizin amacı, kullanıcıların MNO üzerinden İnternet hizmeti yolu ile kullandıkları servis bilgilerine ait açık log kayıtlarının analiz edilerek, güvenli iletişim nedeni ile bazı bilgileri örtülü şekilde oluşan kayıtlara ait tahmin sistemi geliştirmektir. Eksik olan log bilgilerinin tahmin sistemi ile tamamlanmasıyla, mobil kullanıcıların MNO aracılığı ile hangi servisleri kullandığı, servisleri ne kadar süre ile kullandığı ne kadar süre yükleme/ indirme yaptığı vb. veriler toplanarak, bu veriler üzerinde analiz yapılacak ve yeni katma değerli servisler geliştirilerek kullanıcılara sunulacaktır.