Kapat

Işık Üniversitesi Öğrencileri Doğuş Otomotiv Yönetim Kurulu Üyesi E. Ali Bilaloğlu'nu Sorularıyla Cezbetti

Geri

Işık Üniversitesi Otomotiv Mühendisliği Bölümü öğrencileri okudukları bölümle ilgili merak ettikleri tüm konuları Türkiye'nin önde gelen otomotiv kuruluşlarından Doğuş Otomotiv Yönetim Kurulu Üyesi ve İcra Kurulu Başkanı E. Ali BİLALOĞLU'na sordular. Üç öğrenciden birinin sorusu "Neden yerli otomotiv üretmiyoruz?" oldu. Bazı sorularda ise salon kahkahadan inledi. BİLALOĞLU, soruları tam bir profesyonellikle cevapladı ve otomotiv mühendisliğine bu kadar hakim öğrenciler oldukları ve güzel sorular sordukları için tebrik etti. Işık Üniversitesi Otomotiv Mühendisliği öğrencilerini staja davet etti.

Işık Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Nafiye Güneç KIYAK, Doğuş Otomotiv Yönetim Kurulu Üyesi ve İcra Kurulu Başkanı E. Ali BİLALOĞLU'na teşekkür plaketini verirken; BİLALOĞLU'nun staj sözü verdiği öğrencilere, "Biz öğrencilerimize çok donanımlı bir eğitim veriyoruz, mezunlarımız hemen işe yerleşiyorlar, bu bölüm öğrencilerimiz de mezun olduklarında otomotiv firmaları onları işe almak için birbirleriyle yarışacaklardır" dedi.

Doğuş Otomotiv Yönetim Kurulu Üyesi ve İcra Kurulu Başkanı E. Ali BİLALOĞLU, Otomotiv sektörüyle ilgili çok çarpıcı açıklamalarda bulundu;

ÜLKE ARAÇ SAHİP ORANI DİĞER ÜLKELERE KIYASLA DÜŞÜK SEVİYEDE

Almanya, İngiltere, Fransa, Polonya, İspanya, Bulgaristan, Kore ve Brezilya'dan sonra Türkiye 1000 kişiye düşen otomobil sahipliği oranlarında 9. sırada.

SHOWROOM'LAR ARTIK İNTERNET SİTELERİ

En büyük showroom'un artık internet siteleri olduğunu biliyoruz. Yapılan genel araştırmalarda yeni araç alanların yüzde 51 i, ikinci el araç alanların ise yüzde 65' i önce internet sitelerinden araştırma yaptıklarını görüyoruz. Binek araç markalarından bir araç satın alan müşterilerimizin araç almadan önce yüzde 100 mutlaka internet sitesinden bilgi aldığını biliyoruz.

Şu anda üzerinde çalıştığımız sistemle müşterilerimiz cep telefonlarına bir aplikasyon indirerek araçlarını tanımlayabilecekler ve aracın kullanım kılavuzu cep telefonlarında olacak. Bir arıza anında en yakın yetkili satıcı navigasyon aracılığı ile bulanacak.

DÜNYADA GENÇ NÜFUSUN ARTTIĞI BÖLGELER GÜÇ KAZANACAK

Dünya nüfusu artıyor. 2010'da 6.5 milyar iken 2020'de 7.5 milyar olacak. Ekonomide güç kazanan ülkeler; nüfusu genç, çalışan ve harcayan ülkeler ön plana çıkacak.

TÜRKİYE GENÇ NÜFUSU İLE ÖNEMLİ BİR POTANSİYEL

Türkiye bu konuda çok önemli bir potansiyele sahip. En fazla çalışan ve tüketen 25-59 yaş aralığında son 10 yılda 6.5 milyon kişi katıldı. Avrupa'nın en büyük pazarı olma yolunda hızla ilerliyoruz.

UYDU TEKNOLOJİSİ TRAFİK KONTROL SİSTEMLERİNDE DE KULLANILIYOR

Yakın zamanda Göktürk 2 ilk yerli uydumuzu uzaya gönderdik. Önümüzdeki 10 yıl içinde uydu sayısında çok ciddi yükselme olması bekleniyor. Uydular sadece askeri amaçlı kullanılmıyorlar. Trafik kontrol sistemleri, ses görüntü paylaşımları birçok alanda daha bilgilenme adına alt yapı sağlıyorlar.

Uydu kapasitesi arttığında ve alt yapı sağlandığında elbette çevremizdeki her alet birer iletişim aleti haline gelebilecek. Bilgisayarımız, televizyonumuz, saatimiz ile istediğimiz yerden istediğimiz ağa ulaşabilir durumda olacağız.

Bugün 6 trilyon civarında wireless ile internete ulaşabilen alet var. Önümüzdeki dönemde ise 80 trilyon civarında internete ulaşan ve bilgi takip eden alet olacak.

ARABALARDA AKILLI YAŞAM BAŞLIYOR

Önümüzdeki 10 – 15 yıl içerisinde kişi sabah işinden kalkıp gün ışığından maksimum faydalanarak evinden çıkacak. Havaalanına gitmek için aracına binecek. Bineceği araç ya elektrikli olacak ya da çevreye saygılı çok az yakıt tüketen bir otomobil olacak. Akıllı telefonu bluetooth ile aracına bağlanacak, en son trafik durumu, uçak kalkış zamanları hakkında bilgi alacak. Yolda aracı, aynı yolu daha önce giden araçlar ile konuşarak yolun güvenliği ile ilgili bilgi alacak ve kendi sürüş seçimini buna göre ayarlayacak. Sürücün aracını kullanacak fakat araca olan müdahalesi bugüne göre oldukça az olacak. Yolda işine giderken gelen e-postalarını ya da günün gazetelerini sesli olarak dinliyor olacak.

TEKNOLOJİLER SAYESİNDE ARAÇ SÜRÜCÜYÜ UYARIYOR

İnsansız araç kullanımı için çalışmalar var hatta Google'ın insansız aracı şu anda dünya üzerinde sürekli dolaşarak veri topluyor. Bu konudaki regülasyonlar nedeni ile içinde insan olmadan araç kullanımı hemen gerçekleşmeyebilir fakat araçlar bu kabiliyete sahip olacaklar. Araçlara sürücü müdahalesi minimum seviyelere inecek. Şuanda kullanılan sistemler ile bile araçlar sürücünün uykusunun geldiğini ve şeridini tutamadığını anlıyor. Bu durumda onu hem ekrandan uyarıyor hem de direksiyonu hafif titreterek gerekli uyarıyı yapıyor. Hız sabitleyiciler öndeki aracın hızına göre kendi hızını ayarlayabiliyor. Çarpma tehlikesini sürücüden önce fark edebiliyor.

Şerit Takip Asistanı
  • Kritik şerit değişimi veya istemsiz bir şekilde şeritten çıkmalarda uyarı
  • Kamera sensörü, 65 km/s üstündeki hızlarda şerit işaretlerini algılar
  • Bir şeride istemsiz yaklaşıldığında uyarır
  • Görsel bilgi yanında yumuşak direksiyon hareketi
  • Sistem istenen ve istenmeyen şerit değişimlerini fark eder
Adaptif hız sabitleyici
  • Belirlenen mesafeyi korur ve hızı otomatik olarak uyarlar
  • Emniyet mesafesi azaldığında yavaşlama
  • Yol serbest olduğunda ayarlanan hıza ivmelenme
  • Adaptif hız sabitleyici ACC yoğun trafikte durana kadar fren uygular
Front Assist
  • Öndeki araca arkadan çarpma tehlikesinde uyarı
  • Tam frene kadar otomatik fren desteği
  • Çarpışma şiddetini azaltabilir
  • 5 ila 30 km/s hız alanında şehir acil fren fonksiyonu
Trafik işareti algılama "Sign Assist"
  • Dokunmatik ekran ve gösterge tablosu üzerinden önemli trafik işaretlerinin gösterilmesi
  • Hız ile ilgili bilgiler, sollama yasağı ve sollamanın serbest olduğu bölgeler
  • İzin verilen azami hız hakkında sürekli bilgi
  • Hız sınırına ve sollama yasağına uyma konusunda destek
40 MİLYON ELEKTRİKLİ ARAÇ SATIŞI OLACAK

Elektrikli araçlar ile ilgili bilgiler sıklıkla bütün iletişim kanallarında yer alıyor. Konu sadece elektrikli araç değil farklı enerji kaynakları kullanımı için birçok üretici firma çalışmakta. Şu anda hali hazırda 155 hybrid ve elektrikli araç olabilecek model üzerinde çalışılmakta. Bunların içinde bisiklet benzeri olan araçlarda var. Tüm karoserde daha hafif malzemeler kullanılarak enerji ihtiyacı minimum seviyede tutulmaya çalışıyor. Önümüzdeki 20 yıl içinde 40milyon elektrikli aracın yollarda olması bekleniyor.

TRAFİK BÖYLE DEVAM EDEMEZ

Trafiğe çözüm; araç adedi giderek artacak fakat sürücü hatalarını minimize eden sistemler gelişecek. Araç sayısı bu kadar artması trafik için yeni uygulamalar yapılması gerekliliğini oluşturacak. Araçların daha akıllı olacağını söylemiştik. Şehir merkezlerinde akıllı yollar yapılacak ve bu bölgelerde akıllı araçların kullanılmasına izin verilecek. Akıllı telefonumuz ile aracımız bağlantı kurarak gideceğimiz yere ulaşacağız.

Şehir merkezlerine konvansiyonel araçlar giremeyecek. Akıllı yolların bulunduğu büyük şehir merkezlerine konvasiyonel araçlar giremeyecek. Toplu taşıma duraklarına yakın yerlerde büyük otoparklar kurulacak. Şehir merkezinde ulaşım akıllı araçlar ile yapılacak. Elektrikli taksiler hayatımıza girecek.

BİR EV, BİR ARABAM OLSUN DEVRİ KAPANIYOR KİRALAMA ÖNE ÇIKIYOR

'Ownership' devri yerine 'Membership' devri başlayacak. Eskiden bir rüya vardı. Güzel bir yuva hayalinde eskiden güzel bir ev ve bir araba bulunuyor idi. Arabaya sahip olmak özellikle benim üniversite çağlarımda çok önemli bir mertebe idi. Fakat sahip olma arzusu düşecek, sahip olmanın yerini üyelik sistemleri alacak. Araç paylaşım sistemleri gelişecek günlük, saatlik araç kiralama artacak. Araçlarda teknolojiler çok farklı olacağı için tamir edilme şeklide bilgisayar programları ile yapılıyor olacak.