Kapat

Marka Uzmanı Muhterem İlgüner'in ''Derinliğine Marka'' Konulu Semineri Işık Üniversitesi'nde Gerçekleşti

Geri

Işık Üniversitesi Kariyer Ofisi tarafından düzenlenen etkinlikte, Türkiye'nin önde gelen marka uzmanlarından Muhterem İlgüner, Işık Üniversitesi öğrencileri tarafından yoğun bir ilgi ile karşılandı.

Seminerde Muhterem İlgüner'in "Derinliğine Marka" konulu yeni çıkan kitabı, çeşitli başlıklar altında incelendi. İlgüner "Derinliğine Marka" konulu sunumuna, Türkiye açısından markanın ekonomideki yerini açıklayarak başladı. Beraberinde konu ile ilgili önerilerini sıralayan Muhterem İlgüner, "Markanın bir magazin konusu değil, aksine önemli bir konu olduğunu" belirtti. Maddi kaygı gütmek ile markanın doğrudan bir bağlantısı olmadığını, şirketlerin kurulum amacının sadece para kazanmak üzerine kurgulandığında başarısızlıktan öte bir sonuç alınamayacağını belirten İlgüner, çeşitli örnekler vererek Işık Üniversitesi öğrencilerine nasıl marka olunabileceği hakkında önemli bilgiler verdi.

İlgüner, çeşitli istatiksel veriler ile "kalite, reklam, satıcı-alıcı" bağlantısını Türkiye kapsamında değerlendirdi. Pazarlamayı ayrı bir başlık altında incelemenin gerekliliğini vurgulayan İlgüner, insan odaklı bir pazarlama yönteminin, hizmet odaklı olandan daha önde olacağını çeşitli örnekler ile Işık Üniversitesi öğrencilerine anlattı. Yenilikçi anlayışın, yani günümüz adlandırmasıyla inovasyonun tek noktaya odaklanmasının önemini bir kez daha vurgulayan İlgüner konuşmasına, Türkiye'deki marka değerlerinin düşük olma sebeplerini sıralayarak devam etti. İnsanların akıllarında bir marka olabilmenin en önemli sırrının "yarar" sağlamak olduğunu söyleyen İlgüner, dünyada önde gelen markaların hikayeleri ile örnekler vererek "Marka nasıl olunur?" sorusunun yanıtlarını verdi.

Seminerin bitiminde öğrencilerin sorularını da yanıtlayan İlgüner, öğrencilere kişisel gelişimlerine katkı sağlayacak tavsiyelerde bulundu. Öğrencilere iyi bir kariyer için, para kazanmanın öncelikli hedef olmaması gerektiğini vurguladı. "Herkes için her şey" kavramının geçerliliğini yitirdiğini belirten İlgüner, bu kavramı kendi formülü ile açıklayarak, "Herkes için herşey = Hiç kimse için hiçbir şey" demektir. " diyerek seminerini tamamladı.