TYYÇ Sosyal ve Davranış Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 7. Düzey (YÜKSEK LİSANS Eğitimi) |
Program Çıktıları | |||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | |||
Bilgi | Kuramsal Olgusal |
Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, kuramsal ve uygulama açısından aralarındaki ilişkiyi kavrayacak şekilde sahiptir. | x | x | x | |||||||||
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | x | x | x | |||||||||||
Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hakimdir. | x | x | ||||||||||||
İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. | x | x | x | |||||||||||
Toplumlarının yaşadığı dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. | x | x | x | |||||||||||
Sosyal ve Davranış Bilimlerinin gerektirdiği araştırmaları yapma, araştırmalarını nasıl planlanacağı bilgisine ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir. | x | x | x | x | x | x | x | x | x | |||||
Sosyal ve Davranış Bilimlerinin gerektirdiği ileri düzeyde veri işleyerek bilgi elde edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. | x | x | x | x | x | x | x | |||||||
Beceri | Bilişsel Uygulamalı |
Alanla ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir. | x | x | x | x | x | x | ||||||
Sosyal ve davranış bilimleri alanına ilişkin kuramlara hakim ve bunlardan yola çıkarak çalışma hayatında rapor haline getirebilme ve akademik kurallara uygun eserler hazırlama bilgisine sahiptir. | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | ||||
Karar alma, kararı uygulama ve davranış haline getirmede alana ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilmek becerisine sahiptir. | x | x | x | x | x | |||||||||
Alana ilişkin elde edilen bilgileri, ilgili kişilere teorik ve pratik esasları ile aktarabilme yeteneğine sahiptir. | x | x | x | x | x | |||||||||
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | x | x | x | |||||||||||
Alanındaki ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sözlü ve yazılı özgün sunumlar yapar. | x | x | x | x | x | |||||||||
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunsalları tespit eder ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri geliştirir veya çözümler. | x | x | x | x | x | x | ||||||||
Yetkinlik | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanla ilgili bir meseleyi gerek ekip olarak gerekse de kendi başına bağımsız bir şekilde çözer. | x | x | x | |||||||||
Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel ve ekip olarak sorumluluk yüklenir ve gerektiğinde inisiyatif alır. | x | x | x | |||||||||||
Alanla ilgili her türlü proje veya hedefi planlar ve yönetir | x | x | x | x | x | x | x | x | x | |||||
Takım çalışması sürecinde, gerekli gördüğü anda alması gereken liderlik sorumluluğunun bilincinde olduğunu gösterir. | x | x | x | x | ||||||||||
Çalışma alanı ile ilgili vizyon, amaç ve hedef belirler. | x | |||||||||||||
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi bireysel çalışma ya da ekip çalışması ile hazırlayıp yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | ||||
Yetkinlik | Öğrenme Yetkinliği | Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirerek değerlendirir. | x | x | x | x | x | |||||||
Alanla ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder. | x | x | x | x | x | |||||||||
Alanla ilgili ilgi ve isteği sürekli canlı tutabilecek seviyededir. | x | |||||||||||||
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri katkıcı, sorgulayıcı ve üretici bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve karşılar. | x | x | x | x | x | x | ||||||||
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder | x | |||||||||||||
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe katkı üretecek biçimde yönlendirir. | x | x | ||||||||||||
Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. | x | x | x | x | ||||||||||
Yetkinlik | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. | x | x | x | x | ||||||||
Alanla ilgili çözüm önerilerini bilimsel verilerle desteklemek suretiyle yetkin olanlarla paylaşır | x | x | x | x | x | x | ||||||||
Akademik çalışma ortamında bilgi paylaşma, ortak çalışma ve eleştirel yaklaşımları değerlendirebilme ve çalışmasına dahil edebilme yetkinliğine sahiptir. | x | x | ||||||||||||
Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. | x | x | x | x | ||||||||||
İş yaşamına dahil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin yarattığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır. | x | x | x | |||||||||||
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. | x | x | x | x | ||||||||||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | x | x | x | |||||||||||
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | x | x | ||||||||||||
Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | x | x | x | x | ||||||||
Geleceğe yönelik tahminlerde bulunur. | x | x | x | x | ||||||||||
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | x | x | ||||||||||||
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | ||||||||||||||
Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir. | x | x | ||||||||||||
Sosyal ve davranışsal olgulara dair görüşlerini alanın sağladığı yöntem ve bilgi kümesini kullanarak geliştirir ve olayları yorumlamada yetkinliğe sahiptir. | x | x | x | x | x | x | x | |||||||
Alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | x | x | x | x | x |
Ders kodu | Program Çıktısı | |||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | |
IR 503 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | |||
IR 505 | ||||||||||||
IR 508 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | |
IR 510 | ||||||||||||
IR 530 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | ||
IR 531 | x | x | x | x | x | x | ||||||
IR 532 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
IR 535 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | |
IR 537 | x | x | x | x | x | x | x | |||||
IR 539 | ||||||||||||
IR 540 | x | x | x | x | ||||||||
IR 545 | x | x | x | |||||||||
IR 546 | ||||||||||||
IR 550 | x | x | x | x | x | |||||||
IR 552 | x | x | x | x | x | |||||||
IR 553 | x | x | x | x | x | |||||||
IR 560 | x | x | x | x | x | |||||||
IR 580 | ||||||||||||
IR 581-589 |