Işık Üniversitesi Elektronik Mühendisliği Yüksek Lisans Programı 1999-2000 akademik yılında açılmış olup tezli ve tezsiz programlar olarak yürütülmektedir.
Programı başarı ile tamamlayan öğrencilere "Elektronik Mühendisliği Yüksek Lisans Diploması"
verilmektedir.
Işık Üniversitesi Elektronik Mühendisliği Yüksek Lisans programında öğrenim görmek isteyen Lisans/yüksek lisans diploması veya onaylı mezuniyet belgesi sahibi adaylar, Yabancı dil ve ALES sınavlarına girip, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Elektronik Mühendisliği Anabilimdalı tarafından belirlenen koşulları sağladıkları takdirde programa kabul edilirler.
Bir lisans programını tamamlayan öğrenciler başvuru ile programa yerleştirilirler. Kurum içi veya kurum dışı yüksek lisans programlarından ise yatay geçiş yolu ile Işık Üniversitesi Elektronik Mühendisliği Yüksek Lisans programına kayıt yaptırabilirler. Öğrencinin önceki kurumunda aldığı dersler ise Işık Üniversitesi Senatosu'nun not dönüşümüne ilişkin kararı uyarınca (bkz. Not Dönüşüm Tablosu) ilgili kurullar tarafından transfer edilir.
Programın kredili derslerini en az 2,5/4,0 genel not ortalaması ve tezini başarıyla tamamlayan tezli yüksek lisans öğrencileri tezli Elektronik Mühendisliği Yüksek Lisans diploması almaya hak kazanır. Tezsiz program öğrencileri, kayıtlı olduğu programın tüm derslerini başarı ile en az 2.5/4.0 genel not ortalaması ve dönem projesini başarıyla tamamlama durumunda tezsiz Yüksek Lisans diploması almaya hak kazanır.
Işık Üniversitesi Elektronik Mühendisliği Yüksek Lisans programının eğitim amaçları,
|
Elektronik Mühendisliği Yüksek Lisans Program Çıktıları |
1 |
Lisans eğitimi süresince edindiği matematik, fen bilimleri ve mühendislik konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimini Elektronik Mühendisliği alanındaki problemlerin çözümüne yönelik olarak kullanabilmek. |
2 |
Elektronik Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilmek, bilgiyi değerlendirmek, yorumlamak ve uygulamak. |
3 |
Bir sistemi, süreci gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlamak/modellemek; bu amaçla modern tasarım/modelleme yöntemlerini uygulamak. |
4 |
Elektronik Mühendisliği alanındaki problemlerin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanmak. |
5 |
Elektronik Mühendisliği alanında özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek; sistem ve süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler üretebilmek. |
6 |
Ulusal ve Uluslararası alanda yayın ve sunum yapma becerisi kazanmak. |
7 |
Disiplinler arası çalışma ve araştırma gruplarında liderlik yapmak ve sorumluluk almak; karmaşık durumlarda stratejik çözüm yaklaşımları geliştirebilmek. |
8 |
En az 1 yabancı dili mesleki ve akademik yaşamda etkin biçimde kullanmak. |
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanmak. |
10 |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanmak. |
11 |
Finansal çözümlemeler yapmak ve mühendislik ekonomisini uygulamak. |
12 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanmak. |
Programı başarı ile tamamlayanlar doktora programlarına başvurabilirler.
Örgün eğitim, İngilizce.
Prof. Dr. Ahmet AKSEN (Anabilim Dalı Başkanı)
Tel: 444 07 99 / 7130, ahmet.aksen@isikun.edu.tr
Müne Adak
Tel:(0 212) 286 49 11 / 6105, lee@isikun.edu.tr
Tezli Yüksek Lisans Programı | ||||
---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | Saatler (T-U-L) | Kredi | AKTS |
Dönem 1 | ||||
EE500 | Lisansüstü Seminer | 0-1-0 | 0 | 4 |
MS_EE-I | Bölüm Seçmeli | 3-0-0 | 3 | 8 |
MS_EE-II | Bölüm Seçmeli | 3-0-0 | 3 | 8 |
MS_CC-I | Tamamlayıcı Seçmeli | 3-0-0 | 3 | 8 |
Toplam | 9 | 28 | ||
Dönem 2 | ||||
MS_EE-III | Bölüm Seçmeli | 3-0-0 | 3 | 8 |
MS_EE-IV | Bölüm Seçmeli | 3-0-0 | 3 | 8 |
MS_CC-II | Tamamlayıcı Seçmeli | 3-0-0 | 3 | 8 |
MS_CC-III | Tamamlayıcı Seçmeli | 3-0-0 | 3 | 8 |
Toplam | 12 | 32 | ||
Dönem 3 | ||||
EE590 | Yüksek Lisans Tezi | 0 | 30 | |
Dönem 4 | ||||
EE590 | Yüksek Lisans Tezi | 0 | 30 | |
GenelToplam | 21 | 120 | ||
Tezsiz Yüksek Lisans Programı | ||||
Ders Kodu | Ders Adı | Saatler (T-U-L) | Kredi | AKTS |
Dönem 1 | ||||
MS_EE-I | Bölüm Seçmeli | 3-0-0 | 3 | 8 |
MS_EE-II | Bölüm Seçmeli | 3-0-0 | 3 | 8 |
MS_CC-I | Tamamlayıcı Seçmeli | 3-0-0 | 3 | 8 |
MS_CC-II | Tamamlayıcı Seçmeli | 3-0-0 | 3 | 8 |
Toplam | 12 | 32 | ||
Dönem 2 | ||||
MS_EE-III | Bölüm Seçmeli | 3 | 8 | |
MS_EE-IV | Bölüm Seçmeli | 3 | 8 | |
MS_EE-V | Bölüm Seçmeli | 3 | 8 | |
MS_CC-III | Tamamlayıcı Seçmeli | 3 | 8 | |
Toplam | 12 | 32 | ||
Dönem 3 | ||||
MS_CC-IV | Tamamlayıcı Seçmeli | 3 | 8 | |
MS_CC-V | Tamamlayıcı Seçmeli | 3 | 8 | |
EE580 | Dönem Projesi | 0 | 10 | |
Toplam | 6 | 26 | ||
Genel Toplam | 30 | 90 |
Ders Kodu | Ders Adı | Saatler | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|
EE 501 | Olasılık ve Rassal Süreçler | 3-0-0 | 3 | 8 |
EE 505 | Bilgi Kuramı ve Kodlama | 3-0-0 | 3 | 8 |
EE 540 | Hata Saptama ve Öz Denetimli Sayısal Sistemler | 3-0-0 | 3 | 8 |
EE 550 | İleri Sayısal İşaret İşleme | 3-0-0 | 3 | 8 |
EE 551 | Uyarlamalı İşaret İşleme | 3-0-0 | 3 | 8 |
EE 552 | Dizilim İşaret İşleme | 3-0-0 | 3 | 8 |
EE 556 | Sayısal Süzgeç Tasarımı | 3-0-0 | 3 | 8 |
EE 560 | İleri Mikrodalga Devre Tasarımı | 3-0-0 | 3 | 8 |
EE 562 | Mikrodalga Kuvvetlendiricileri | 2-0-2 | 3 | 8 |
EE 567 | İki Boyutlu İşaret ve Görüntü İşleme | 3-0-0 | 3 | 8 |
EE 570 | Sayısal İletişim | 3-0-0 | 3 | 8 |
EE 571 | Gezgin İletişim Sistemleri | 2-0-2 | 3 | 8 |
EE 572 | Telsiz İletişim | 3-0-0 | 3 | 8 |
EE 575 | İletişim Ağları | 3-0-0 | 3 | 8 |
EE 578 | Kablosuz Duyarga Ağları | 3-0-0 | 3 | 8 |
EE 576 | Telsiz Ağlar | 3-0-0 | 3 | 8 |
EE 584 | Özel Konular: Dijital Video İşleme | 3-0-0 | 3 | 8 |
EE579 | Bilgi Teknolojilerinin Fiziği | 3-0-0 | 3 | 8 |
EE 585 | DSP Mimarisi, Programlama ve Uygulamaları | 3-0-0 | 3 | 8 |
EE 586 | Özel Konular : Ses ve Konuşma İşaret İşleme | 3-0-0 | 3 | 8 |
EE 587 | Özel Konular : EKG İşaret İşleme | 3-0-0 | 3 | 8 |
EE 601 | Kestirim Kuramı | 3-0-0 | 3 | 8 |
EE 620 | Doğrusal Sistem Kuramı | 3-0-0 | 3 | 8 |
EE 655 | İleri Görüntü İşleme | 3-0-0 | 3 | 8 |
EE 672 | Yüksek Hızlı İletişim Ağları | 3-0-0 | 3 | 8 |
EE 681-689 | Özel Konular I-IX | 3-0-0 | 3 | 8 |
Tamamlayıcı Seçmeli Dersler (MS_CC) | ||||
---|---|---|---|---|
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Mühendislik Lisansüstü Programlarında açılan dersler |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ), 7. Düzey, (Elektronik Mühendisliği Yüksek Lisans Eğitimi) Yeterlilikleri |
Program Çıktıları | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | |||
Bilgi | Kuramsal Olgusal |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | ||||||||||||
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | ||||||||||||||
Beceri | Bilişsel Uygulamalı |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | ||||||||||||
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | ||||||||||||||
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
||||||||||||||
Yetkinlik | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||||||||
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | ||||||||||||||
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | ||||||||||||||
Yetkinlik | Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | ||||||||||||
Yetkinlik | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | ||||||||||||
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | ||||||||||||||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | ||||||||||||||
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | ||||||||||||||
Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | ||||||||||||
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | ||||||||||||||
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
Ders kodu | Program Çıktısı | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | |
EE500 | x | x | x | x | ||||||||
EE 501 | x | x | x | x | ||||||||
EE 505 | x | x | x | |||||||||
EE 540 | x | x | x | x | ||||||||
EE 550 | x | x | x | |||||||||
EE 551 | x | x | x | |||||||||
EE 552 | x | x | x | |||||||||
EE 556 | x | x | x | x | x | x | ||||||
EE 560 | x | x | x | x | x | x | ||||||
EE 562 | x | x | x | x | x | x | ||||||
EE 567 | x | x | x | |||||||||
EE 570 | x | x | x | x | x | |||||||
EE 571 | x | x | x | x | x | |||||||
EE 572 | x | x | x | x | x | x | ||||||
EE 575 | x | x | x | x | x | x | ||||||
EE 576 | x | x | x | x | x | x | ||||||
EE 578 | x | x | x | x | x | x | ||||||
EE 579 | x | x | x | x | ||||||||
EE580 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | |||
EE 584 | x | x | x | x | x | x | ||||||
EE 585 | x | x | x | x | ||||||||
EE 586 | x | x | x | x | x | |||||||
EE 587 | x | x | x | x | x | |||||||
EE590 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | |||
EE 601 | x | x | x | x | x | x | x | x | ||||
EE 620 | x | x | x | |||||||||
EE 655 | x | x | x | |||||||||
EE 672 | x | x | x | |||||||||
EE690 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | ||
MS_CC | x | x | x |