Işık Üniversitesi Odyometri Programı, 2013 yılında öğrenci almıştır. İlk mezunlarını 2015 yılında vermiştir.
Programı başarı ile tamamlayan öğrencilere "Odyometri Önlisans Diploması"
verilmektedir.
Işık Üniversitesi Odyometri programında öğrenim görmek isteyen adaylar, ÖSYM tarafından yapılan YKS sınavına girip yeterli puan almalı ve tercihte bulunmalıdır. Yerleştirme işlemleri ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılmaktadır. Yurtdışında lise öğretimini tamamlamış adaylar da Üniversite tarafından belirlenen koşulları sağladıkları takdirde programa kabul edilebilirler (bkz. Yurt Dışından Öğrenci Kabul Yönergesi).
Bir önlisans programını tamamlayan öğrenciler DGS sınavı ile merkezi yerleştirme kapsamında programa yerleştirilirler. Kurum içi veya kurum dışı lisans programlarından ise yatay geçiş yolu Odyoloji, Fizik, Fizik Mühendisliği, Optik ve Akustik Mühendisliği, Özel Eğitim Öğretmenliği
programlarına kayıt yaptırabilirler.
Kayıtlı olduğu programın tüm derslerini başarı ile tamamlayan ve genel not ortalaması en az 2.00
olan öğrenciler diploma almaya hak kazanır (bkz. Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği).
İşitme ve işitme bozukluklarının tespitini yapabilecek meslek yüksekokulu düzeyinde eğitim görmüş sağlık personelinin yetiştirilmesidir. Odyometri programına girmek isteyen öğrencilerin, insan sağlığı ile ilgili olan bu konuda, direkt hasta ile ilişkili olduklarını bilmeleri gereklidir. Hasta ilişkileri özel nitelik taşımakta olup, titiz ve sabırlı bir yaklaşım gerektirir. Odyoloji yeni ve hızla ilerleyen bir bilim dalı olduğu için bu mesleği seçeceklerin mesleki performanslarının ve araştırma isteklerinin çok iyi düzeyde olması gerekir.
Özellikle son yıllarda önem kazanan sağlık hizmetlerindeki kalite ve akreditasyon, hastane sayısındaki artış, nitelikli sağlık ekibine duyulan ihtiyacı da arttırmıştır. Öğrenciler, ameliyathane hizmetleri ilgili bilgilerin yanı sıra sağlık yöneticiliğine özgü temel bilgileri de aldığından, zaman içinde başarıları ölçüsünde ve kendilerini geliştirmelerine bağlı olarak daha üst kademelere de yükselebileceklerdir.
|
|
|
|
olmak |
|
|
konusunda yeterli bilgiye sahip olmak |
|
|
|
|
önemini kavramak |
|
|
|
|
|
|
"Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Odyometri Ön Lisans Programı Mezunu" olurlar. Mezunlar, Odyoloji uzmanının veya KBB uzmanının gözetimi ve denetiminde, resmi veya özel hastanelerin Odyoloji Kliniklerinde çalışabilirler. Denge istemiyle ilgili vestibüler testleri uygulayabilir, sağırlar okulları ve benzer kuruluşlarda çalışabilirler. Doğum kliniklerinde yeni doğmuş bebeklere işitme testi uygulayabilirler, okullarda işitme tarama testi yapabilirler. Ayrıca işitme cihazı firmalarında çalışabilirler.
Programı başarı ile tamamlayanlar DGS ile lisans tamamlamaya hak kazanırlar.
Odyometri programı Işık Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği' nde belirtilen ölçme ve değerlendirme hükümlerini uygular.
Örgün eğitim, Türkçe
Dr. Öğr. Gör. Selden ÇEPNİ (Bölüm Başkanı) 444 07 99 / 6240, selden.cepni@isikun.edu.tr
Işın Yiğit (Yüksekokullar Sekreteri) 444 07 99 - 6242, isin.yigit@isikun.edu.tr
1 .Dönem | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Önkoşul | Kod | Adı | Kredi | T | U | L | AKTS |
TUR101 | Türkçe I | 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | |
INM101 | Başlangıç Seviyesi İngilizce I | 3 | 3 | 0 | 0 | 5 | |
ODY105 | Odyometri I | 3 | 3 | 0 | 0 | 5 | |
SMY102 | Anatomi ve Fizyoloji | 3 | 3 | 0 | 0 | 5 | |
ISG101 | İş Sağlığı ve Güvenliğine Giriş | 3 | 3 | 0 | 0 | 5 | |
FIZ103 | Genel Fizik | 3 | 3 | 0 | 0 | 5 | |
SMY111 | Sağlık Yönetimine Giriş | 3 | 3 | 0 | 0 | 5 | |
Dönem Kredi Toplamı | 20 | 20 | 0 | 0 | 32 | ||
2 .Dönem | |||||||
Önkoşul | Kod | Adı | Kredi | T | U | L | AKTS |
TUR102 | Türkçe II | 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | |
INM102 | Başlangıç Seviyesi İngilizce II | 3 | 3 | 0 | 0 | 5 | |
ODY102 | İşitme Kayıpları | 3 | 3 | 0 | 0 | 5 | |
ODY106 | Akustik | 3 | 3 | 0 | 0 | 5 | |
SMY105 | Tıbbi Terminoloji | 3 | 3 | 0 | 0 | 5 | |
ODY110 | Odyometri II | 3 | 3 | 0 | 0 | 5 | |
BIL141 | Bilgisayara Giriş | 3 | 3 | 0 | 0 | 5 | |
ODY190 | Sektör Stajı | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | |
Dönem Kredi Toplamı | 20 | 20 | 0 | 0 | 37 | ||
3 .Dönem | |||||||
Önkoşul | Kod | Adı | Kredi | T | U | L | AKTS |
HIST101 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I | 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | |
ODY201 | Nesnel Test Yöntemleri | 3 | 3 | 0 | 0 | 5 | |
ODY203 | Klinik Uygulama | 3 | 1 | 0 | 4 | 5 | |
ODY205 | Dalgalar ve Ses Laboratuvarı | 3 | 3 | 0 | 0 | 5 | |
ODY207 | İşitme Cihazları | 3 | 3 | 0 | 0 | 5 | |
ODY_D2-I | Bölüm Seçmeli | 3 | 3 | 0 | 0 | 5 | |
ODY_F-I | Serbest Seçmeli | 3 | 3 | 0 | 0 | 5 | |
Dönem Kredi Toplamı | 20 | 18 | 0 | 4 | 32 | ||
4 .Dönem | |||||||
Önkoşul | Kod | Adı | Kredi | T | U | L | AKTS |
HIST102 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi II | 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | |
ODY206 | Vestibüler Sistem ve Test Yöntemleri | 3 | 3 | 0 | 0 | 5 | |
ODY274 | Pediatrik Test Yöntemleri | 3 | 3 | 0 | 0 | 5 | |
ODY271 | Kulak Burun Boğaz Hastalıkları | 3 | 3 | 0 | 0 | 5 | |
SMY108 | İlk Yardım | 3 | 3 | 0 | 0 | 5 | |
ODY_D2-II | Bölüm Seçmeli | 3 | 3 | 0 | 0 | 5 | |
ODY_F-II | Serbest Seçmeli | 3 | 3 | 0 | 0 | 5 | |
Dönem Kredi Toplamı | 20 | 20 | 0 | 0 | 32 | ||
Mesleki Seçmeli Dersler | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kod | Adı | T | U | kredi | AKTS |
ODY272 | Foniatri | 3 | 0 | 3 | 5 |
SMY208 | Halk Sağlığı | 3 | 0 | 3 | 5 |
TSL200 | Temel Türk İşaret Dili | 3 | 0 | 3 | 5 |
ODY108 | İşitme ve Konuşma Anatomi ve Fizyolojisi | 3 | 0 | 3 | 5 |
YON251 | Sunum Teknikleri | 3 | 0 | 3 | 5 |
SMY206 | Tıbbi Deontoloji | 3 | 0 | 3 | 5 |
YON101 | İşletmeye Giriş | 3 | 0 | 3 | 5 |
SMY252 | Tıp Fotoğrafçılığı | 3 | 0 | 3 | 5 |
SMY288 | Çalışma Psikolojisi | 3 | 0 | 3 | 5 |
YON251 | Sunum Teknikleri | 3 | 0 | 3 | 5 |
SMY206 | Tıbbi Deontoloji | 3 | 0 | 3 | 5 |
MYO240 | Girişimcilik | 3 | 0 | 3 | 5 |
SMY115 | Sağlık Hizmetlerinde İletişim | 3 | 0 | 3 | 5 |
YON240 | İnsan Kaynakları | 3 | 0 | 3 | 5 |
YON262 | Halkla İlişkiler | 3 | 0 | 3 | 5 |
GTA231 | Hareketli Grafik Tasarım | 3 | 0 | 3 | 5 |
YON252 | Güzel Konuşma ve İletişim | 3 | 0 | 3 | 5 |
MYO109 | Temel Fotografi | 3 | 0 | 3 | 5 |
YON225 | Marka Yönetimi | 3 | 0 | 3 | 5 |
YON252 | Güzel Konuşma ve İletişim | 3 | 0 | 3 | 5 |
RTT215 | Diksiyon ve Etkili Konuşma | 3 | 0 | 3 | 5 |
RTT216 | Dünya Sineması | 3 | 0 | 3 | 5 |
RTT208 | Toplum ve Kültür | 3 | 0 | 3 | 5 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilgi | Kuramsal Olgusal |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |||||||||||||||||||
Beceri | Bilişsel Uygulamalı |
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | |||||||||||||||||||
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |||||||||||||||||||||
Yetkinlik | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | |||||||||||||||||||||
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | |||||||||||||||||||||
Yetkinlik | Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | |||||||||||||||||||
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | |||||||||||||||||||||
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | |||||||||||||||||||||
Yetkinlik | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | |||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | |||||||||||||||||||||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | |||||||||||||||||||||
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |||||||||||||||||||||
Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | |||||||||||||||||||
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
Ders Kodu | DERSLER | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
TUR101 | Türkçe 1 | x | x | x | x | x | ||||||||||||||
INM101 | Genel İngilizce 1 | x | ||||||||||||||||||
ODY105 | İşitme ve Ölçümü | x | x | |||||||||||||||||
SMY105 | Tıbbi Terminoloji | x | x | x | x | x | x | |||||||||||||
FIZ103 | Genel Fizik | x | x | |||||||||||||||||
SMY102 | Anatomi ve Fizyoloji | x | x | |||||||||||||||||
BIL141 | Bilgisayara Giriş | x | ||||||||||||||||||
TUR102 | Türkçe 2 | x | x | x | x | x | ||||||||||||||
INM102 | Genel İngilizce 2 | x | ||||||||||||||||||
ODY102 | İşitme Kayıpları | x | x | |||||||||||||||||
ODY104 | Konuşma,Dil ve İşitme Gelişimi | x | ||||||||||||||||||
ODY106 | Akustik | x | x | x | ||||||||||||||||
ODY108 | İşitme ve Konuşma Anatomi ve Fizyolojisi | x | x | |||||||||||||||||
SMY110 | Psikolojiye Giriş | x | x | |||||||||||||||||
ODY190 | Sektör Stajı | x | x | |||||||||||||||||
HIST201 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi 1 | x | ||||||||||||||||||
ODY201 | Nesnel Test Yöntemleri | x | x | x | ||||||||||||||||
ODY203 | Klinik Uygulama | x | x | |||||||||||||||||
ODY205 | Dalgalar Ses ve Laboratuvarı | x | x | x | ||||||||||||||||
ODY207 | İşitme Cihazları | x | x | |||||||||||||||||
ODY_D2-I | Bölüm Seçmeli | x | x | |||||||||||||||||
ODY_F-I | Serbest Seçmeli | x | x | |||||||||||||||||
HIST202 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi 2 | x | ||||||||||||||||||
ODY202 | Odyometride İleri Test Yöntemleri | x | x | |||||||||||||||||
ODY274 | Çocuk Odyolojik Test Yöntemleri | x | x | |||||||||||||||||
SMY108 | İlkyardım | x | x | |||||||||||||||||
SMY206 | Tıbbi Deontoloji | x | ||||||||||||||||||
ODY_D2-II | Bölüm Seçmeli | x | ||||||||||||||||||
ODY_F-II | Serbest Seçmeli | x | x | x |