FMV
Işık Üniversitesi
Lisans ve Ön Lisans 2024-2025 Akademik Yılı Bahar Dönemi
Yatay Geçiş Başvuruları
Başvuru Tarihleri : 13-17 Ocak 2025 Pazartesi- Cuma
İlan Tarihi : 27 Ocak 2025 Pazartesi
Kesin Kayıt Tarihleri : 03-07 Şubat 2025 Pazartesi‐Cuma
Yüksek
Öğretim Kurumlarında Lisans/Ön lisans Düzeyindeki Programlar arasında
Geçiş ve Kurum içi yatay geçiş yolu ile kabul edilecek öğrencilerde aranılacak
nitelikler, gerekli belgeler, ayrılan kontenjanlar ve diğer hususlar aşağıda
yer almaktadır.
A-İngilizce Yeterlik Sınavı
Işık
Üniversitesinin Fakülte ve Bölümleri arasında yapılan yatay geçişlerde,
hazırlık sınıfını başarı ile geçen öğrencilerde İngilizce Yeterlik şartı
aranmaz.
Işık
Üniversitesi dışından gelecek öğrencilere uygulanan sınav bilgisine aşağıdaki
linkten ulaşılabilir:
https://www.isikun.edu.tr/akademik/sfl/sinavlar
2024‐2025 Eğitim ‐ Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Yatay
Geçiş Kayıt İngilizce Sınav Takvimi;
İngilizce Sınav Tarihleri;
10 Şubat 2025 Pazartesi Placement Sınavı (İngilizce seviye tespit sınavı): Yüz yüze, Şile Kampüsü, SFL Binası
11 Şubat 2025 Salı Proficiency Sınavı, Yazılı Bölüm (İngilizce yeterlik sınavı): Yüz yüze, Şile Kampüsü, SFL Binası
12 Şubat 2025 Çarşamba Proficiency Sınavı, Konuşma Bölümü (İngilizce yeterlik sınavı): Online
B-BAŞVURU SIRASINDA İSTENEN BELGELER
Kurumlararası Yatay Geçiş
Sadece Önlisans öğrencileri başvurabilir.
BAŞVURU EVRAKLARI
· Kurumlar arası Yatay Geçiş Başvuru Formu (Örneği
formlar kısmında yer almaktadır.) (İmzalı)
· Kimlik Fotokopisi
· Lise Diploması Fotokopisi
· Sonuç Belgesi
· Yerleştirme Belgesi
· Öğrenci Belgesi (Kayıt Tarihi Belirtir) (Yeni
Tarihli)
· Disiplin Belgesi (Not Dökümü veya Öğrenci
Belgesinde Yazabilir) (Yeni Tarihli)
· Transkript (Yeni Tarihli)
· Ders İçerikleri
Uluslararası İngilizce yeterlik
belgesi (TOEFL, YDS, KPDSS vs) Bu belgeler yok ise, Işık Üniversitesi İngilizce
Hazırlık Sınavına girilecektir. Sınavda başarılı olunması halinde Lisans ya da
Ön lisansa başlanılacaktır. Aksi durumda bir sene İngilizce Hazırlık sınıfı
okunacaktır.
· 1 Adet Fotoğraf
·!!! Belgelerin online olarak taranarak oidbofis@isikun.edu.tr adresine gönderilmesi
gerekmektedir. Eksik belgelerle işlem yapılmayacaktır.
Merkezi Yerleştirme Puanına Göre Yatay Geçiş (EK
MADDE-1)
Daha önce Merkezi Puan ile Başvuru yapmayan;
BAŞVURU EVRAKLARI
· Merkezi Yerleştirme ile Yatay Geçiş Formu (Örneği
formlar kısmında yer almaktadır.) (İmzalı)
· Kimlik Fotokopisi
· Lise Diploması Fotokopisi
· Sonuç Belgesi
· Yerleştirme Belgesi
· Girdiğin Yılın Tavan Taban Puanları
· Daha önce Ek Madde-1'e göre Yatay Geçiş
Yapmadığına Dair Yazı
· Öğrenci Belgesi (Yeni Tarihli)
· Disiplin Belgesi (Not Dökümü veya Öğrenci
Belgesinde Yazabilir) (Yeni Tarihli)
· Transkript (Hazırlık sınıfından gelenler hariç)
(Yeni Tarihli)
· Ders İçerikleri (Hazırlık sınıfından gelenler
hariç)
Uluslararası
İngilizce yeterlik belgesi (TOEFL, YDS, KPDSS vs.) Bu belgeler yok ise, Işık
Üniversitesi İngilizce Sınavına girilecektir. Sınavda başarılı olunması halinde
Lisans yâda Ön Lisansa başlanılacaktır. Aksi durumda İngilizce Hazırlık sınıfı
okunacaktır.
· DGS ile yerleşmiş öğrenciler için Onaylı Ön
Lisans Diploması Örneği
· DGS ile yerleşmiş öğrenciler için Onaylı Ön Lisans Transkript
· 1 adet fotoğraf
!!!Belgelerin Işık
Üniversitesi öğrencileri için e campus alanına yüklenmesi ve ayrıca online
olarak taranarak oidbofis@isikun.edu.tr adresine gönderilmesi
gerekmektedir.
Kurumdışı ek madde-1 ile
geçiş yapacak adayların online olarak taranarak oidbofis@isikun.edu.tr adresine gönderilmesi
gerekmektedir.
Eksik belgelerle işlem
yapılmayacaktır.
Kurumiçi Yatay Geçiş başvurusu;
Öğrencilerimiz e-campuse giriş yaptıklarında ana sayfada karşılarına gelen "Kurum içi Yatay Geçiş Başvurusu" linkine tıklayarak başvuruyu gerçekleştirebilir.
Başvuru Formu (Örneği formlar kısmında yer almaktadır.) (İmzalı)
· Kimlik Fotokopisi
· Lise Diploması Fotokopisi
· Sonuç Belgesi
· Yerleştirme Belgesi
·Transkript (Hazırlık sınıfından gelenler hariç)
İngilizce Programlar için Hazırlık Sınav sonucu
· 1 Adet Fotoğraf
·!!! Belgelerin online olarak taranarak oidbofis@isikun.edu.tr adresine gönderilmesi gerekmektedir. Eksik belgelerle işlem yapılmayacaktır.
*** Üniversitemiz ders
planları ve içerikleri erişime açık olup, diğer yükseköğretim kurumlarına yapılacak
başvurularda ıslak imzalı mühürlü ders içerikleri verilmemektedir. Bu konuda
diğer yükseköğretim kurumlarına yazılan yazıya aşağıdan(Ders içerikleri hakkında) ulaşabilirsiniz.
Kurumlar Arası Yatay Geçiş
başvurusu;
https://e-campus.isikun.edu.tr/basvurular/kurumlararasiyataygecis
MADDE 1-
3/3/2019 tarih ve 30703 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Işık Üniversitesi
Yatay Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ve Kredi Transferi Yönetmeliğinin 7 nci
maddesinin üçüncü fıkrasının ikinci cümlesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"Başvurular, adayların genel not ortalaması ile programın puan türünde
yükseköğretime kayıtlı olduğu yıldaki ÖSYS/YKS puanının %60'ı hesaplamaya dahil
edilerek Senato tarafından belirlenmiş olan kriterlere göre değerlendirilir ve
ayrılan kontenjana göre geçiş sağlanır. Merkezi yerleştirme puanı ile yapılan
geçiş başvurularında, adaylar doğrudan ÖSYS/YKS puanlarına göre sıralanır. Not
ortalaması ile yapılan geçiş başvurularında adayların sıralamasında
kullanılacak değerlendirme puanı aşağıdaki formülle hesaplanır: Değerlendirme
puanı = [(Adayın geçeceği programın puan türünde ÖSYS/YKS puanı / Geçiş
yapılacak programın ilgili yıldaki ülke tavan puanı) * 60] + [Yüzlük sistemde
genel not ortalaması * 0,40]."
Merkezi (Ek Madde-1) Yatay
Geçiş başvurusu;
https://e-campus.isikun.edu.tr/basvurular/merkeziyataygecis
Kontenjanlar, Taban ve Taban Puanlara ait dokümanlara sayfanın en aşağısında yer alan bölümden ulaşabilirsiniz.
Bahar yy Yatay Geçiş Kesin Kayıtları 3-7 Şubat 2025 tarihlerinde gerçekleşecektir.
Başvuru sırasında
alınan belgeler , kvkk metni ve mali işler daire başkanlığına yapılan
ödeme dekontu sonrası kayıtlar gerçekleşecektir.
Kayda dair;
Soru ve
sorunlarınız için, oidbofis@isikun.edu.tr
Ücrete dair soru
ve sorunlarınız için, finans@isikun.edu.tr
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
FMV
Işık University
Undergraduate and Associate Degree 2024-2025 Academic
Year Spring Semester
Transfer Applications
Application Dates: 13-17.01.2025 Monday- Friday
Registration Dates: 03-07.02.2025 Monday- Friday
The qualifications, necessary documents, allocated
quotas and other issues that will be sought for students who will be accepted
through the Transition between Undergraduate / Associate Degree Programs in
Higher Education Institutions and internal Decommissioning are listed below.
A-English Proficiency Exam
English Proficiency is not required for students who
successfully pass the preparatory class Decisively in the transitions between
the Faculties and Departments of Işık University.
The exam information applied
to students from outside Işık University can be accessed from the link below:
https://www.isikun.edu.tr/akademik/sfl/sinavlar
2024-2025 Academic Year Spring Semester Transfer
Registration English Exam Calendar;
English Exam Dates;
10 Şubat 2025 Pazartesi Placement Sınavı (İngilizce seviye tespit sınavı): Yüz yüze, Şile Kampüsü, SFL Binası
11 Şubat 2025 Salı Proficiency Sınavı, Yazılı Bölüm (İngilizce yeterlik sınavı): Yüz yüze, Şile Kampüsü, SFL Binası
12 Şubat 2025 Çarşamba Proficiency Sınavı, Konuşma Bölümü (İngilizce yeterlik sınavı): Online
B-DOCUMENTS REQUESTED DURING
THE APPLICATION
Inter-Institutional
Transition
Only Associate degree
students can apply.
APPLICATION DOCUMENTS
· Inter-Institutional Decadal
Transfer Application Form (An example is in the forms section.) (Signed)
· Photocopy of ID
· Photocopy of High School
Diploma
· Result Document
· Placement Certificate
· Student Certificate
(Specifies the Date of Registration)
· Disciplinary Document (Can
be written in the Transcript or Student Document)
· Transcript
· Course Contents
· International English
proficiency certificate (TOEFL, YDS, KPDSS etc.) If these documents are not
available, Işık University English Preparatory Exam will be taken. If the exam
is successful, the License or Pre-license will be started. Otherwise, an English
Preparatory class will be read for one year.
· 1 Photo
!!! By scanning the
documents online oidbofis@isikun.edu.tr it must be sent to the address. No
action will be taken with missing documents.
Transfer According to the
Central Placement Score (Annex Item-1)
Who has not applied with the
Central Score before;
APPLICATION DOCUMENTS
· Transition Form with Central
Placement (An example is located in the forms section.) (Signed)
· Photocopy of ID
· Photocopy of High School
Diploma
· Result Document
· Placement Certificate
· Ceiling Base Points of the
Year You Entered
· A Letter Stating that He has
not made a Transition according to the Annex Item-1 Before
· Student Certificate (Newly
Dated)
· Disciplinary Document (Can
be written in the Transcript or Student Document) (Newly Dated)
· Transcripts (except those
from the preparatory class) (Newly Dated)
· Course Contents (except
those from the preparatory class)
· International English
proficiency certificate (TOEFL, YDS, KPDSS, etc.) If these documents are not
available, Işık University English Exam will be taken. If the exam is
successful, Undergraduate or Associate Degree will be started. Otherwise, the
English Preparatory class will be read.
· Sample of Approved Associate
Degree Diploma for students settled with DGS
· Approved Associate Degree Transcript for students who have settled with DGS
· 1 photo
!!!Uploading the documents
to the e campus area for Işık University students and also scanning them online
oidbofis@isikun.edu.tr it must be sent to the address.
Candidates who will pass
with the Annex Item-1 outside the institution are screened online by
oidbofis@isikun.edu.tr it must be sent to the address.
No action will be taken with missing documents.
Internal Transfer
Application;
When our students log in to the e-campus, they can apply by clicking on the
"In-House Transfer Application" link that appears on the main page.
· Application Form (Signed)
· Photocopy of ID
· Photocopy of High School
Diploma
· Result Document
· Transcripts (except those
from the preparatory class)
· Preparation Exam result for
English Programs
· Photo
!!! By scanning the
documents online oidbofis@isikun.edu.tr it must be sent to the address. No
action will be taken with missing documents.
Application for
Decommissioning between Institutions;
https://e-campus.isikun.edu.tr/basvurular/kurumlararasiyataygecis
Central (Annex Item-1)
Transfer application;
https://e-campus.isikun.edu.tr/basvurular/merkeziyataygecis
You can access the documents
related to Quotas, Base and Base Points from the section at the bottom of the page.