Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Sıkça Sorulan Sorular

Öğrenci e-posta hesabınıza erişmek için https://www.isikun.edu.tr/webmail adresini ziyaret edebilirsiniz. Öğrenci e-postanız öğrencinumaranız@isik.edu.tr olacak ve şifreniz öğrenci numaranız olacaktır.

 

E-kampüs hesabınıza https://e-campus.isikun.edu.tr/adresinden erişebilirsiniz. Öğrenci e-postanız öğrencinumaranız@isik.edu.tr olacak ve şifreniz pasaport numaranız veya öğrenci numaranız olacaktır.
 

Belge talebi için;
Belge Talebi sayfasına girerek istediğiniz belge için tercih ettiğiniz dili seçerek ve Talep Oluştur butonuna basarak bir talep oluşturabilirsiniz.
Talep ettiğiniz belgelerin durumunu e-kampüs üzerindeki "Belge Talebi" sayfasından görüntüleyebilirsiniz.
İmzalı belgelerinizi bilgisayarlarınıza "Belgenizi İndirin" linki ile "Belge Talebi" sayfanızdan indirebilirsiniz.
Not: Gerektiğinde gönderilen belgenizi yazdırabilir veya istediğiniz kurumlara e-posta ile gönderebilirsiniz. Öğrenci durumunda bir değişiklik olmadığı sürece, aktif statüdeki öğrenciler e-imzalı öğrenci belgelerini istedikleri kadar yazdırabilirler.

Tüm önemli tarihler için lütfen akademik takvimimizi inceleyin: 

https://www.isikun.edu.tr/international/academic-calendar
 

Vergi Kimlik Numarası, uluslararası öğrencilerin Türkiye’ye geldiklerinde, oturum izni almadan önce bazı işlemleri tamamlamalarına yardımcı olur. Bu numara, sağlık sigortası satın almanıza, oturum izni kart ücretini ödemenize, belirli bankalarda hesap açmanıza ve Türkiye’de çeşitli resmi işlemleri gerçekleştirmenize olanak tanır. Vergi Kimlik Numarası almak ücretsizdir. Oturum izni aldıktan sonra Vergi Kimlik Numarası kullanmanıza gerek kalmaz. Oturum izni kartınızda yazılı olan yabancı kimlik numarasını resmi işlemlerinizde kullanabilirsiniz.

Vergi Kimlik Numarası başvurusu yalnızca geçerli pasaportunuz ile yapılabilir.

Vergi Kimlik Numarası Nasıl Alınır?
1) Online Başvuru

Gerekli Belgeler:

  • Türk telefon numarası
  • Pasaportunuz

Nasıl Başvurulur?

Dijital Vergi Dairesi’nin resmi web sitesini ziyaret edin. YABANCILAR İÇİN POTANSİYEL VERGİ KİMLİK NUMARASI BAŞVURUSU düğmesine tıklayın.

Başvuru sayfasını aşağıdaki hususlara dikkat ederek doldurun:

Eğer Türk oturum izniniz yoksa, “Kimlik Numarası” alanını boş bırakın.

Tarayıcınızda çerezleri ve açılır pencereleri (pop-ups) etkinleştirin. Vergi Kimlik Numaranız, resmi bir PDF dokümanı olarak verilecektir. Eğer açılır pencereleri etkinleştirmezseniz, belgeyi alamazsınız.

Pasaportunuzda yazıldığı şekliyle aynı bilgileri kullanın.

Türkçe karakterler kullanmayın (örneğin, “İ” yerine “I” kullanın).

Tarih formatı GG/AA/YYYY şeklinde olmalıdır. Emin değilseniz, tarihleri takvim ikonları aracılığıyla seçin.

Formu gönderdikten sonra sistem size bir Vergi Kimlik Numarası atayacaktır.

Belgenin üzerinde yer alan T.C./Vergi Kimlik Numarası veya Potansiyel Vergi Kimlik Numarası, sizin Vergi Kimlik Numaranızdır.

Online sistem çalışmazsa, vergi dairesine şahsen gitmeniz gerekecektir.

2) Şahsen Başvuru

Vergi Kimlik Numarası almak için vergi dairesine aşağıdaki belgelerle birlikte gitmeniz gerekmektedir:

  • Pasaportunuz
  • Pasaportunuzun kimlik sayfasının fotokopisi
  • Doldurulmuş ve imzalanmış Vergi Kimlik Numarası Başvuru Formu

Kampüse en yakın vergi dairesi Şile Vergi Dairesi’dir. Konum bilgisi, ulaşım talimatları ve ipuçları için buraya tıklayın.

Oturma izni sürecini kontrol etmek için lütfen bu sayfamızı inceleyin. Mevcut oturma izniniz bitmeden izne yeniden başvurmanız gerekecektir.

Oturum izni kartınızı almadan önce acilen bir banka hesabı açmanız gerekiyorsa, Ziraat Bankası, Halkbank ve VakıfBank gibi devlet bankalarında şubeyi ziyaret ederek bunu yapabilirsiniz. 

Lütfen unutmayın ki bu konuda düzenlemeler değişebilir ve bazı bankalar oturum izni olmadan hesap açmanıza izin vermeyebilir. Bu nedenle, bu yöntem önerilmemektedir.

Hesap açtırmak için yanınızda bulundurmanız gereken belgeler:
1- Vergi kimlik numaranız
2- Pasaportunuz
3- Konaklama belgesi (noter onaylı kira sözleşmesi veya yurt belgeniz)
4- Işık Üniversitesi öğrenci kartınız veya e-campus'ten alınan öğrenci belgesi

Bankadayken, İngilizce dil seçeneği olan sıra numarası makinesinden sıra alabilirsiniz.

Oturum izni kartınızı aldıktan sonra banka hesabı açabilirsiniz. 
Hesap açmak için herhangi bir banka şubesine gidebilirsiniz. 

Hesap açtırmak için yanınızda bulundurmanız gereken belgeler:
1- Oturum izni kartınız
2- Pasaportunuz
3- Adres Kayıt Belgeniz (noter onaylı kira sözleşmesi veya yurt belgeniz)
4- Işık Üniversitesi öğrenci kartınız veya e-campus'ten alınan öğrenci belgesi

Bankadayken, İngilizce dil seçeneği olan sıra numarası makinesinden sıra alabilirsiniz.

e-Devlet, devlet hizmetlerine erişim sağlayan bir platformdur. Sistemi kullanabilmek için öncelikle oturum izninizi almanız gerekmektedir.

Bu platform aracılığıyla Adres Kayıt Belgesi gibi resmi belgeleri alabilir, ve birçok farklı işlemi gerçekleştirebilirsiniz.

Türk bankalarından birinde internet bankacılığı müşterisiyseniz, e-Devlet şifresi almanıza gerek yoktur. e-Devlet web sitesine giriş yaptığınızda, internet bankacılığı seçeneğini göreceksiniz. Bu seçeneği seçin, bankanızı belirleyin ve internet bankacılığı bilgilerinizle giriş yapın.

Eğer internet bankacılığı kullanmıyorsanız, e-Devlet şifresi almanız gerekmektedir.

e-Devlet Şifresi Nasıl Alınır?
e-Devlet şifresi almak için PTT şubesine (postane) gitmeniz gerekmektedir.

Gerekli Belgeler:

  • Aktif Türk telefon numarası
  • Pasaportunuz
  • Oturum izni kartınız
  • Ödeme

Ne yapmalısınız?
PTT’deki çalışana "e-Devlet şifresi almak istiyorum" diyerek şifre talep edebilirsiniz. Görevli, Türk telefon numaranızı isteyecek ve şifrenizi SMS ile gönderecektir.

Kampüse en yakın PTT şubesi Şile PTT’dir. Şifre alma işlemiyle ilgili sorularınız için PTT ile iletişime geçebilirsiniz.

En yakın İstanbulkart Başvuru Merkezi’ne veya 153 Çözüm Noktası’na şahsen başvuruda bulunabilirsiniz. Başvuru merkezlerinin listesine buradan ulaşabilirsiniz.

Ziyaretiniz sırasında, şu ifadeyi kullanabilirsiniz:
“Henüz ikamet kartımı alamadığım için pasaportum ile buradan öğrenci (student) İstanbulkartı başvurusu yapmak istiyorum.”

Gerekli Belgeler

  • Pasaport / Oturum izni kartı
  • 1 adet vesikalık fotoğraf
  • Türkçe öğrenci belgesi ve Işık üniversitesi öğrenci kartı
  • Kart ücreti (buradan "İndirimli İstanbulkart" başlığı altında bulunabilir)

Oturum izni kartınız ve Türk telefon numaranız var ise, online olarak indirimli İstanbulkart'a başvurabilirsiniz.

Öncelikle, oturum izni kartınızdaki YKN'nin Öğrenci İşleri Ofisi tarafından e-campus'te güncellendiğinden emin olmalısınız.

1. İstanbulkart web sitesine kayıt olun
Online başvuru sayfasını veya İstanbulkart mobil uygulamasını ziyaret edin ve Türk telefon numaranız ile kayıt olun.

Kayıt sırasında sistem, ikamet izninizde yazan yabancı kimlik numaranızı girmenizi isteyecektir. Bu nedenle e-campus'te güncel olması gerekmekte.

2. Öğrenci ulaşım kartı talep edin
Web sitesindeki veya İstanbulkart uygulamasındaki menüden “Kart Başvurusu” seçeneğine tıklayın. Ardından Öğrenci (student) seçeneğini seçerek devam edin.

Sisteme vesikalık fotoğrafınızı yüklemeniz gerektiğinden, cihazınızda JPEG formatında bir fotoğraf bulundurmanız önemlidir.

3. Kart ücretini ödeyin
Kart ücretini online başvuru formu üzerinden ödeyebilirsiniz. 

Başvurunun son aşamasında kredi kartınız ile ödeme yapabilirsiniz. Kredi kartınızın uluslararası işlemlere açık olduğundan emin olun, çünkü diğer ödeme yöntemleri kabul edilmemektedir.

4. İstanbulkart’ınızın gelmesini bekleyin
Online başvuru formunu tamamladıktan sonra kartınız basılacak ve girdiğiniz adrese teslim edilecektir. Kartınızın teslimat durumunu, başvuru sırasında verilen Başvuru Numarası ile web sitesi veya uygulama üzerinden takip edebilirsiniz.

Kartınızı teslim aldıktan sonra, İstanbulkart mobil uygulaması üzerinden de kartınızı kullanmaya başlayabilirsiniz.

Kayıt dondurmak için, Dönem Dondurma Formunu doldurmanız, talebinizin nedenini açıklamanız ve ardından fakülte sekreterliğinizin e-posta adresine göndermeniz gerekmektedir. İlgili dönemin ücretini ödemeden bir dönemi donduramazsınız. Dondurma talebiniz onaylandığında, ödediğiniz harç ücreti bir sonraki döneme aktarılacaktır.

Uluslararası öğrencilerin, işverenlerinin uluslararası çalışanları için alabileceği bir çalışma izni olmadan Türkiye’de çalışmaları yasaktır.

Hayır, derslere yüz yüze katılım zorunludur.

Şile kampüsümüz içerisinde, 16 binada olmak üzere toplam 1455 yatak kapasiteli yurtlarımız mevcuttur.

FMV Işık Üniversitesi Güvenlik Müdürlüğü 12/24 saat esasına göre Şile ve Maslak yerleşkelerimizde ana giriş kapısında giriş-çıkışlarda, Akademik Binalarda, dersliklerde, Sosyal Merkezde, Hizmet Binalarında, ortak alanlarda, spor merkezinde görev yapmaktadır.

İletişim Bilgileri:

ŞİLE: 444 0 799 / 5609 | 05313424412
MASLAK: 444 0 799 / 6090 | 05313424421
7/24 ulaşabilirsiniz.

Yaz eğitimine devam etmek zorunlu değildir. İsteğe bağlıdır.

Üniversitemiz, öğrencilerine ana lisans programlarına ek olarak ikinci bir dalda lisans diploması alma, ya da bir yan dal programında öğrenim görme olanağı tanımıştır. Işık Üniversitesi lisans ve ön lisans öğrencileri, istedikleri ve gerekli koşulları yerine getirdikleri takdirde "Çift Ana dal" (double major) ve "Yan dal" (minor) programlarına girebilmektedirler. Her yarıyıl başında çift ana dal ve yan dal kontenjanları resmi web sayfasında Akademik Kurul kararlarınca ilan edilir.