Yüksek Öğretim Kurumlarında Lisans/Ön lisans Düzeyindeki Programlar arasında Geçiş ve Kurum içi yatay geçiş yolu ile kabul edilecek öğrencilerde aranılacak nitelikler, gerekli belgeler, ayrılan kontenjanlar ve diğer hususlar aşağıda yer almaktadır.
Kayda dair;
Soru ve sorunlarınız için, oidbofis@isikun.edu.tr
Ücrete dair soru ve sorunlarınız için, finans@isikun.edu.tr
Işık Üniversitesinin Fakülte ve Bölümleri arasında yapılan yatay geçişlerde, hazırlık sınıfını başarı ile geçen öğrencilerde İngilizce Yeterlik şartı aranmaz.
Işık Üniversitesi dışından gelecek öğrencilere uygulanan sınav bilgisine aşağıdaki linkten ulaşılabilir:
https://www.isikun.edu.tr/akademik/sfl/sinavlar
2024‐2025 Eğitim ‐ Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Yatay Geçiş Kayıt İngilizce Sınav Takvimi;
İngilizce Sınav Tarihleri;
Kurumlararası Yatay Geçiş
Sadece Önlisans öğrencileri başvurabilir.
BAŞVURU EVRAKLARI
Uluslararası İngilizce yeterlik belgesi (TOEFL, YDS, KPDSS vs) Bu belgeler yok ise, Işık Üniversitesi İngilizce Hazırlık Sınavına girilecektir. Sınavda başarılı olunması halinde Lisans ya da Ön lisansa başlanılacaktır. Aksi durumda bir sene İngilizce Hazırlık sınıfı okunacaktır.
·!!! Belgelerin online olarak taranarak oidbofis@isikun.edu.tr adresine gönderilmesi gerekmektedir. Eksik belgelerle işlem yapılmayacaktır.
(EK MADDE-1)
Daha önce Merkezi Puan ile Başvuru yapmayanlar;
BAŞVURU EVRAKLARI
Uluslararası İngilizce yeterlik belgesi (TOEFL, YDS, KPDSS vs.) Bu belgeler yok ise, Işık Üniversitesi İngilizce Sınavına girilecektir. Sınavda başarılı olunması halinde Lisans yâda Ön Lisansa başlanılacaktır. Aksi durumda İngilizce Hazırlık sınıfı okunacaktır.
!!!Belgelerin Işık Üniversitesi öğrencileri için e campus alanına yüklenmesi ve ayrıca online olarak taranarak oidbofis@isikun.edu.tr adresine gönderilmesi gerekmektedir.
Kurumdışı ek madde-1 ile geçiş yapacak adayların online olarak taranarak oidbofis@isikun.edu.tr adresine gönderilmesi gerekmektedir.
Eksik belgelerle işlem yapılmayacaktır.
Öğrencilerimiz e-campuse giriş yaptıklarında ana sayfada karşılarına gelen "Kurum içi Yatay Geçiş Başvurusu" linkine tıklayarak başvuruyu gerçekleştirebilir.
İngilizce Programlar için Hazırlık Sınav sonucu
!!! Belgelerin online olarak taranarak oidbofis@isikun.edu.tr adresine gönderilmesi gerekmektedir. Eksik belgelerle işlem yapılmayacaktır.
https://e-campus.isikun.edu.tr/basvurular/kurumlararasiyataygecis
MADDE 1- 3/3/2019 tarih ve 30703 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Işık Üniversitesi Yatay Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ve Kredi Transferi Yönetmeliğinin 7 nci maddesinin üçüncü fıkrasının ikinci cümlesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. "Başvurular, adayların genel not ortalaması ile programın puan türünde yükseköğretime kayıtlı olduğu yıldaki ÖSYS/YKS puanının %60'ı hesaplamaya dahil edilerek Senato tarafından belirlenmiş olan kriterlere göre değerlendirilir ve ayrılan kontenjana göre geçiş sağlanır. Merkezi yerleştirme puanı ile yapılan geçiş başvurularında, adaylar doğrudan ÖSYS/YKS puanlarına göre sıralanır. Not ortalaması ile yapılan geçiş başvurularında adayların sıralamasında kullanılacak değerlendirme puanı aşağıdaki formülle hesaplanır: Değerlendirme puanı = [(Adayın geçeceği programın puan türünde ÖSYS/YKS puanı / Geçiş yapılacak programın ilgili yıldaki ülke tavan puanı) * 60] + [Yüzlük sistemde genel not ortalaması * 0,40]."
Merkezi (Ek Madde-1) Yatay Geçiş başvurusu;
https://e-campus.isikun.edu.tr/basvurular/merkeziyataygecis
Kontenjanlar, Taban ve Taban Puanlara ait dokümanlara sayfanın en aşağısında yer alan bölümden ulaşabilirsiniz.
Bahar yy Yatay Geçiş Kesin Kayıtları 3-7 Şubat 2025 tarihlerinde gerçekleşecektir.
Başvuru sırasında alınan belgeler , kvkk metni ve mali işler daire başkanlığına yapılan ödeme dekontu sonrası kayıtlar gerçekleşecektir.
Kayda dair;
Soru ve sorunlarınız için, oidbofis@isikun.edu.tr
Ücrete dair soru ve sorunlarınız için, finans@isikun.edu.tr
2022-23 Bahar Yarıyılı Yatay Geçiş Takvimlerine aşağıdaki dosyalardan ulaşabilirsiniz.
Önlisans ve Lisans Düzeyinde Programlar Arası Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmeliğine aşağıda yer alan linkten ulaşabilirsiniz. (24.04.2010 tarihli YÖK Yönetmeliği)
2024-2025 Bahar yarıyılı Yatay Geçiş Kesin Kayıt İşlemleri;
Öncelikle 3-7 Şubat 2025 tarihlerinde öğrencilerimizin kayıt için;
1. Mali İşler Daire Başkanlığı ile iletişime geçmesi gerekmektedir.
(finans@isikun.edu.tr ya da midb@isikun.edu.tr)
2.Öğrenciler, mali süreçlerini tamamladıktan sonra oidbofis@isikun.edu.tr adresine mail atarak bilgilendirme yapmalıdır.
3.Tüm yükümlülüklerini yerine getiren öğrencilerimizin kesin kaydı OİDB tarafından tamamlanacaktır.