Yüksek Öğretim Kurumlarında Lisans/Ön lisans Düzeyindeki Programlar arasında Geçiş ve Kurum içi yatay geçiş yolu ile kabul edilecek öğrencilerde aranılacak nitelikler, gerekli belgeler, ayrılan kontenjanlar ve diğer hususlar aşağıda yer almaktadır.
Yatay Geçiş Başvuru Tarihleri: 04-11 Ağustos 2025
Yatay Geçiş Sonuç İlan Tarihi: 25 Ağustos 2025
Yatay Geçiş Kesin Kayıt Tarihleri: 08-10 Eylül 2025
Kayda dair;
Soru ve sorunlarınız için, oidbofis@isikun.edu.tr
Ücrete dair soru ve sorunlarınız için, finans@isikun.edu.tr
Işık Üniversitesinin Fakülte ve Bölümleri arasında yapılan yatay geçişlerde, hazırlık sınıfını başarı ile geçen öğrencilerde İngilizce Yeterlik şartı aranmaz.
Işık Üniversitesi dışından gelecek öğrencilere uygulanan sınav bilgisine aşağıdaki linkten ulaşılabilir:
https://www.isikun.edu.tr/akademik/sfl/sinavlar
2025-2026 Eğitim ‐ Öğretim Yılı Güz Yarıyılı Yatay Geçiş Kayıt İngilizce Sınav Takvimi;
İngilizce Sınav Tarihleri;
KURUMLARARASI YATAY GEÇİŞ
Başvuru Evrakları
MADDE 1- 3/3/2019 tarih ve 30703 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Işık Üniversitesi Yatay Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ve Kredi Transferi Yönetmeliğinin 7 nci maddesinin üçüncü fıkrasının ikinci cümlesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. "Başvurular, adayların genel not ortalaması ile programın puan türünde yükseköğretime kayıtlı olduğu yıldaki ÖSYS/YKS puanının %60'ı hesaplamaya dahil edilerek Senato tarafından belirlenmiş olan kriterlere göre değerlendirilir ve ayrılan kontenjana göre geçiş sağlanır. Merkezi yerleştirme puanı ile yapılan geçiş başvurularında, adaylar doğrudan ÖSYS/YKS puanlarına göre sıralanır. Not ortalaması ile yapılan geçiş başvurularında adayların sıralamasında kullanılacak değerlendirme puanı aşağıdaki formülle hesaplanır: Değerlendirme puanı = [(Adayın geçeceği programın puan türünde ÖSYS/YKS puanı / Geçiş yapılacak programın ilgili yıldaki ülke tavan puanı) * 60] + [Yüzlük sistemde genel not ortalaması * 0,40]."
Uluslararası İngilizce yeterlik belgesi (TOEFL, YDS, KPDSS vs) Bu belgeler yok ise, Işık Üniversitesi İngilizce Hazırlık Sınavına girilecektir. Sınavda başarılı olunması halinde Lisans ya da Ön lisansa başlanılacaktır. Aksi durumda bir sene İngilizce Hazırlık sınıfı okunacaktır.
!!! Belgelerin online olarak taranarak oidbofis@isikun.edu.tr adresine gönderilmesi gerekmektedir. Eksik belgelerle işlem yapılmayacaktır.
MERKEZİ YERLEŞTİRME PUANINA GÖRE YATAY GEÇİŞ (EK MADDE-1)
Daha önce Merkezi Puan ile Başvuru yapmayanlar;
Başvuru Evrakları
Uluslararası İngilizce yeterlik belgesi (TOEFL, YDS, KPDSS vs) Bu belgeler yok ise, Işık Üniversitesi İngilizce Hazırlık Sınavına girilecektir. Sınavda başarılı olunması halinde Lisans ya da Ön lisansa başlanılacaktır. Aksi durumda bir sene İngilizce Hazırlık sınıfı okunacaktır.
!!! Belgelerin online olarak taranarak oidbofis@isikun.edu.tr adresine gönderilmesi gerekmektedir. Eksik belgelerle işlem yapılmayacaktır.
KURUM İÇİ YATAY GEÇİŞ
Başvuru Evrakları
Öğrencilerimiz e-campuse giriş yaptıklarında ana sayfada karşılarına gelen "Kurum içi Yatay Geçiş Başvurusu" linkine tıklayarak başvuruyu gerçekleştirebilir.
Uluslararası İngilizce yeterlik belgesi (TOEFL, YDS, KPDSS vs) Bu belgeler yok ise, Işık Üniversitesi İngilizce Hazırlık Sınavına girilecektir. Sınavda başarılı olunması halinde Lisans ya da Ön lisansa başlanılacaktır. Aksi durumda bir sene İngilizce Hazırlık sınıfı okunacaktır.
!!! Belgelerin online olarak taranarak oidbofis@isikun.edu.tr adresine gönderilmesi gerekmektedir. Eksik belgelerle işlem yapılmayacaktır.
YURT DIŞINDAN YATAY GEÇİŞ
Başvuru Evrakları
Yurt Dışından Yatay Geçiş Başvuru Esasları:
1. Yurt dışı üniversitelerden yapılan başvurularda öğrencinin yurt dışı öğrenim gördüğü yükseköğretim kurumunun ve eğitimin yapıldığı programın ön lisans veya lisans diploma vermeye yetkili bir kurum olarak yükseköğretim kurulu tarafından tanınması ve kayıtlı olduğu diploma programının, yatay geçiş için başvurduğu lisans diploma programına eşdeğerliğinin ilgili üniversite tarafından kabul edilmesi şartı aranır.
2. Lisans (4 yıllık) Programları için yabancı dil hazırlık sınıfı hariç en az bir öğretim yılı (iki yarıyıl) öğrenim görmek şartı aranır.
3. Öğrencinin tüm derslerden başarılı olması ve genel not ortalamasının en az 100 üzerinden 60 olması gerekir. Belirtilen başarı koşulunu sağlayamayan ancak kayıt olduğu yıldaki ÖSYM merkezi yerleştirme puanı, geçiş yapmak istediği lisans programının o yılki taban puanına eşit veya yüksek olanlar yatay geçiş başvuru yapabilirler.
4. Özel yetenek sınavlarına göre öğrenci kabul eden yurt dışı üniversitelerde öğrenim gören öğrencilerin yatay geçiş yapmaları mümkün değildir.
5. Uyarı ve kınama cezaları dışında her hangi bir disiplin cezası almamış olmak gerekir.
6. Yurtdışında yükseköğretime başlayan öğrencilerin Türkiye’deki yükseköğretim programlarına geçiş başvurularının değerlendirilmesinde kullanılacak olan, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavlarındaki asgari puanlar ile bunlara eşdeğerliği kabul edilen sınavlar ve puanları, üniversiteler tarafından belirlenen yurtdışı yatay geçiş kontenjanları ile birlikte Yükseköğretim Kurulu tarafından ilan edilir. Adayların, yatay geçiş başvurusu yapabilmeleri için en az ilan edilen puanlara veya üzerindeki puanlara sahip olması gerekir.
7. Yurt dışında öğrenim görmekte olan öğrencilerin yatay geçiş başvurularında, yurt dışında öğrenime başladıkları yılda ÖSYS girmiş veya muadil belgelere sahip olmaları, ayrıca ilgili yılın ÖSYS kılavuzunda YÖK tarafından belirlenen ve ilan edilen şartları sağlamaları gerekir.
8. Genel Not Ortalamasına Göre Lisans programlarına yapılacak yatay geçişler Üniversite Senatosu tarafından belirlenen ve Yükseköğretim Kurulu (YÖK)'e bildirilen kontenjanlar dahilinde aynı düzeydeki eşdeğer diploma programları arasında yapılır.
9. Kayıt dondurmuş olmak yatay geçiş hakkından yararlanmak için engel teşkil etmez.
Uluslararası İngilizce yeterlik belgesi (TOEFL, YDS, KPDSS vs) Bu belgeler yok ise, Işık Üniversitesi İngilizce Hazırlık Sınavına girilecektir. Sınavda başarılı olunması halinde Lisans ya da Ön lisansa başlanılacaktır. Aksi durumda bir sene İngilizce Hazırlık sınıfı okunacaktır.
!!! Belgelerin online olarak taranarak oidbofis@isikun.edu.tr adresine gönderilmesi gerekmektedir. Eksik belgelerle işlem yapılmayacaktır.
Kontenjanlar, Taban ve Taban Puanlara ait dokümanlara sayfanın en aşağısında yer alan bölümden ulaşabilirsiniz.
Güz yy Yatay Geçiş Kesin Kayıtları 08-10 Eylül 2025 tarihlerinde gerçekleşecektir.
Başvuru sırasında alınan belgeler , KVKK metni ve mali işler daire başkanlığına yapılan ödeme dekontu sonrası kayıtlar gerçekleşecektir.
Kayda dair;
Soru ve sorunlarınız için, oidbofis@isikun.edu.tr
Ücrete ve mali konulara dair soru ve sorunlarınız için, finans@isikun.edu.tr
Kurumlararası Yatay Geçiş Başvuru Linki;
https://e-campus.isikun.edu.tr/basvurular/kurumlararasiyataygecis
Merkezi Yerleştirme Puanına Göre (Ek Madde-1) Yatay Geçiş Başvuru Linki;
https://e-campus.isikun.edu.tr/basvurular/merkeziyataygecis
Kurum içi Yatay Geçiş Başvuru Linki;
https://e-campus.isikun.edu.tr/Basvurular/Kurumiciyataygecis
Yurt dışı Yatay Geçiş Başvuru Linki;
https://e-campus.isikun.edu.tr/Basvurular/yurtdisiyataygecis
Kontenjanlar, Taban ve Taban Puanlara ait dokümanlara sayfanın en aşağısında yer alan bölümden ulaşabilirsiniz.
Güz yy Yatay Geçiş Kesin Kayıtları 08-10 Eylül 2025 tarihlerinde gerçekleşecektir.
Başvuru sırasında alınan belgeler , KVKK metni ve mali işler daire başkanlığına yapılan ödeme dekontu sonrası kayıtlar gerçekleşecektir.
Kayda dair;
Soru ve sorunlarınız için, oidbofis@isikun.edu.tr
Ücrete ve mali konulara dair soru ve sorunlarınız için, finans@isikun.edu.tr
Önlisans ve Lisans Düzeyinde Programlar Arası Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmeliğine aşağıda yer alan linkten ulaşabilirsiniz. (24.04.2010 tarihli YÖK Yönetmeliği)
2025-2026 Güz yarıyılı Yatay Geçiş Kesin Kayıt İşlemleri;
Öncelikle 08-10 Eylül 2025 tarihlerinde öğrencilerimizin kayıt için;
1. Mali İşler Daire Başkanlığı ile iletişime geçmesi gerekmektedir.
(finans@isikun.edu.tr ya da midb@isikun.edu.tr)
2.Öğrenciler, mali süreçlerini tamamladıktan sonra oidbofis@isikun.edu.tr adresine mail atarak bilgilendirme yapmalıdır.
3.Tüm yükümlülüklerini yerine getiren öğrencilerimizin kesin kaydı OİDB tarafından tamamlanacaktır.