Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

FAQ

To access your student email account, you may visit https://www.isikun.edu.tr/webmail. Your student email will be studentnumber@isik.edu.tr and your password will be your student number. 

You may access your e-campus account from https://e-campus.isikun.edu.tr/. Your student email will be studentnumber@isik.edu.tr and your password will be your passport number or student number. 
 

For a document request; 

You can create a request with the Create Request button by entering the Document Request page and selecting the language you prefer for the document you want.

You can enter the "Document Request" page on the e-campus to view the status of your requested documents.

You can download your signed documents from your "Document Request" page to your computers with the "Download your document" link .

P.S: If you need to, you can print your sent document or e-mail it to the institutions you want. As long as there is no change in their student status, students with active status can print their e-signed student letter as many times as they want.

Please view our academic calendar for all the important dates:  https://www.isikun.edu.tr/international/academic-calendar

Vergi Kimlik Numarası, uluslararası öğrencilerin Türkiye’ye geldiklerinde, oturum izni almadan önce bazı işlemleri tamamlamalarına yardımcı olur. Bu numara, sağlık sigortası satın almanıza, oturum izni kart ücretini ödemenize, belirli bankalarda hesap açmanıza ve Türkiye’de çeşitli resmi işlemleri gerçekleştirmenize olanak tanır. Vergi Kimlik Numarası almak ücretsizdir. Oturum izni aldıktan sonra Vergi Kimlik Numarası kullanmanıza gerek kalmaz. Oturum izni kartınızda yazılı olan yabancı kimlik numarasını resmi işlemlerinizde kullanabilirsiniz.

Vergi Kimlik Numarası başvurusu yalnızca geçerli pasaportunuz ile yapılabilir.

Vergi Kimlik Numarası Nasıl Alınır?
1) Online Başvuru

Gerekli Belgeler:

  • Türk telefon numarası
  • Pasaportunuz

Nasıl Başvurulur?

Dijital Vergi Dairesi’nin resmi web sitesini ziyaret edin. YABANCILAR İÇİN POTANSİYEL VERGİ KİMLİK NUMARASI BAŞVURUSU düğmesine tıklayın.

Başvuru sayfasını aşağıdaki hususlara dikkat ederek doldurun:

Eğer Türk oturum izniniz yoksa, “Kimlik Numarası” alanını boş bırakın.

Tarayıcınızda çerezleri ve açılır pencereleri (pop-ups) etkinleştirin. Vergi Kimlik Numaranız, resmi bir PDF dokümanı olarak verilecektir. Eğer açılır pencereleri etkinleştirmezseniz, belgeyi alamazsınız.

Pasaportunuzda yazıldığı şekliyle aynı bilgileri kullanın.

Türkçe karakterler kullanmayın (örneğin, “İ” yerine “I” kullanın).

Tarih formatı GG/AA/YYYY şeklinde olmalıdır. Emin değilseniz, tarihleri takvim ikonları aracılığıyla seçin.

Formu gönderdikten sonra sistem size bir Vergi Kimlik Numarası atayacaktır.

Belgenin üzerinde yer alan T.C./Vergi Kimlik Numarası veya Potansiyel Vergi Kimlik Numarası, sizin Vergi Kimlik Numaranızdır.

Online sistem çalışmazsa, vergi dairesine şahsen gitmeniz gerekecektir.

2) Şahsen Başvuru

Vergi Kimlik Numarası almak için vergi dairesine aşağıdaki belgelerle birlikte gitmeniz gerekmektedir:

  • Pasaportunuz
  • Pasaportunuzun kimlik sayfasının fotokopisi
  • Doldurulmuş ve imzalanmış Vergi Kimlik Numarası Başvuru Formu

Kampüse en yakın vergi dairesi Şile Vergi Dairesi’dir. Konum bilgisi, ulaşım talimatları ve ipuçları için buraya tıklayın.

Please check our website for the residence permit process, you will have to re-apply for the permit before your current residence permit ends.
https://www.isikun.edu.tr/international/legal-process
 

Oturum izni kartınızı almadan önce acilen bir banka hesabı açmanız gerekiyorsa, Ziraat Bankası, Halkbank ve VakıfBank gibi devlet bankalarında şubeyi ziyaret ederek bunu yapabilirsiniz. 

Lütfen unutmayın ki bu konuda düzenlemeler değişebilir ve bazı bankalar oturum izni olmadan hesap açmanıza izin vermeyebilir. Bu nedenle, bu yöntem önerilmemektedir.

Hesap açtırmak için yanınızda bulundurmanız gereken belgeler:
1- Vergi kimlik numaranız
2- Pasaportunuz
3- Konaklama belgesi (noter onaylı kira sözleşmesi veya yurt belgeniz)
4- Işık Üniversitesi öğrenci kartınız veya e-campus'ten alınan öğrenci belgesi

Bankadayken, İngilizce dil seçeneği olan sıra numarası makinesinden sıra alabilirsiniz.

Oturum izni kartınızı aldıktan sonra banka hesabı açabilirsiniz. 
Hesap açmak için herhangi bir banka şubesine gidebilirsiniz. 

Hesap açtırmak için yanınızda bulundurmanız gereken belgeler:
1- Oturum izni kartınız
2- Pasaportunuz
3- Adres Kayıt Belgeniz (noter onaylı kira sözleşmesi veya yurt belgeniz)
4- Işık Üniversitesi öğrenci kartınız veya e-campus'ten alınan öğrenci belgesi

Bankadayken, İngilizce dil seçeneği olan sıra numarası makinesinden sıra alabilirsiniz.

e-Devlet, devlet hizmetlerine erişim sağlayan bir platformdur. Sistemi kullanabilmek için öncelikle oturum izninizi almanız gerekmektedir.

Bu platform aracılığıyla Adres Kayıt Belgesi gibi resmi belgeleri alabilir, ve birçok farklı işlemi gerçekleştirebilirsiniz.

Türk bankalarından birinde internet bankacılığı müşterisiyseniz, e-Devlet şifresi almanıza gerek yoktur. e-Devlet web sitesine giriş yaptığınızda, internet bankacılığı seçeneğini göreceksiniz. Bu seçeneği seçin, bankanızı belirleyin ve internet bankacılığı bilgilerinizle giriş yapın.

Eğer internet bankacılığı kullanmıyorsanız, e-Devlet şifresi almanız gerekmektedir.

e-Devlet Şifresi Nasıl Alınır?
e-Devlet şifresi almak için PTT şubesine (postane) gitmeniz gerekmektedir.

Gerekli Belgeler:

  • Aktif Türk telefon numarası
  • Pasaportunuz
  • Oturum izni kartınız
  • Ödeme

Ne yapmalısınız?
PTT’deki çalışana "e-Devlet şifresi almak istiyorum" diyerek şifre talep edebilirsiniz. Görevli, Türk telefon numaranızı isteyecek ve şifrenizi SMS ile gönderecektir.

Kampüse en yakın PTT şubesi Şile PTT’dir. Şifre alma işlemiyle ilgili sorularınız için PTT ile iletişime geçebilirsiniz.

En yakın İstanbulkart Başvuru Merkezi’ne veya 153 Çözüm Noktası’na şahsen başvuruda bulunabilirsiniz. Başvuru merkezlerinin listesine buradan ulaşabilirsiniz.

Ziyaretiniz sırasında, şu ifadeyi kullanabilirsiniz:
“Henüz ikamet kartımı alamadığım için pasaportum ile buradan öğrenci (student) İstanbulkartı başvurusu yapmak istiyorum.”

Gerekli Belgeler

  • Pasaport / Oturum izni kartı
  • 1 adet vesikalık fotoğraf
  • Türkçe öğrenci belgesi ve Işık üniversitesi öğrenci kartı
  • Kart ücreti (buradan "İndirimli İstanbulkart" başlığı altında bulunabilir)

Oturum izni kartınız ve Türk telefon numaranız var ise, online olarak indirimli İstanbulkart'a başvurabilirsiniz.

Öncelikle, oturum izni kartınızdaki YKN'nin Öğrenci İşleri Ofisi tarafından e-campus'te güncellendiğinden emin olmalısınız.

1. İstanbulkart web sitesine kayıt olun
Online başvuru sayfasını veya İstanbulkart mobil uygulamasını ziyaret edin ve Türk telefon numaranız ile kayıt olun.

Kayıt sırasında sistem, ikamet izninizde yazan yabancı kimlik numaranızı girmenizi isteyecektir. Bu nedenle e-campus'te güncel olması gerekmekte.

2. Öğrenci ulaşım kartı talep edin
Web sitesindeki veya İstanbulkart uygulamasındaki menüden “Kart Başvurusu” seçeneğine tıklayın. Ardından Öğrenci (student) seçeneğini seçerek devam edin.

Sisteme vesikalık fotoğrafınızı yüklemeniz gerektiğinden, cihazınızda JPEG formatında bir fotoğraf bulundurmanız önemlidir.

3. Kart ücretini ödeyin
Kart ücretini online başvuru formu üzerinden ödeyebilirsiniz. 

Başvurunun son aşamasında kredi kartınız ile ödeme yapabilirsiniz. Kredi kartınızın uluslararası işlemlere açık olduğundan emin olun, çünkü diğer ödeme yöntemleri kabul edilmemektedir.

4. İstanbulkart’ınızın gelmesini bekleyin
Online başvuru formunu tamamladıktan sonra kartınız basılacak ve girdiğiniz adrese teslim edilecektir. Kartınızın teslimat durumunu, başvuru sırasında verilen Başvuru Numarası ile web sitesi veya uygulama üzerinden takip edebilirsiniz.

Kartınızı teslim aldıktan sonra, İstanbulkart mobil uygulaması üzerinden de kartınızı kullanmaya başlayabilirsiniz.

To freeze your registration, you must fill the Semester Suspension Form, explain your reason behind the request and then send it to your faculty secretary’s email address. You cannot freeze a semester unless you have already paid for the relevant semester. When your freeze is approved, your paid tuition fee will be transferred to the following semester. 
 

International students are not allowed to work in Türkiye without a work permit, which workplaces can get for their international employees. 

No, attendance to the courses is required.

We have dormitories on our Şile campus.

FMV Işık Üniversitesi Güvenlik Müdürlüğü 12/24 saat esasına göre Şile ve Maslak yerleşkelerimizde ana giriş kapısında giriş-çıkışlarda, Akademik Binalarda, dersliklerde, Sosyal Merkezde, Hizmet Binalarında, ortak alanlarda, spor merkezinde görev yapmaktadır.

İletişim Bilgileri:

ŞİLE: 444 0 799 / 5609 | 05313424412
MASLAK: 444 0 799 / 6090 | 05313424421
7/24 ulaşabilirsiniz.

Attending summer education is not mandatory. It is optional.

Our university offers students the opportunity to complete a double major or to study in a minor program in addition to their main undergraduate program. Işık University undergraduate and associate degree students can enroll in a "Double Major" and "Minor" programs if they wish and meet the necessary conditions. At the beginning of each semester, the quotas for double major and minor programs are announced on the official website by the Academic Council.